Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Satan det her blir rått!

 

hvor mye hester satser du egentlig på nå?

 

Hmmmm... nei si det du,hester blir det aldrig nok av men det spørst bare å mye motoren greier å trykke ut daonfiredevi

 

Turboen skal jo greie 1400hk på vanlig suppe... og med E85 på tanken så byner det vel å ligne da;)

 

Men det er nå att å se det da... er lankt fram fra teorien til det som står på bremse papiret etter ent bremsing.. men en god bit over 1000hk skal vel vere realistisk

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veeldig bra ut , eehh, og veldig trangt ut!!!

 

Minner meg om kompisen min sin 3000gt singel turbo.Mister du noe oppi motor rommet der, så er det for evig tapt!! :-P

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veeldig bra ut , eehh, og veldig trangt ut!!!

 

Minner meg om kompisen min sin 3000gt singel turbo.Mister du noe oppi motor rommet der, så er det for evig tapt!! :-P

 

He He... neida,var nok trangere før med twin turbo..

Synes nå det blir bra med plass jeg nå.. til og med alle plugga går ut uten å demontere noe..

ja keiko ja... skal prøve å få igjen panseret uten å måtte kjøre med periskop jeg da:usa:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er litt gjort igjen... har fått lakt eksosen i 5" ferdig fra turboen og under bilen.. er igjen å sette i eksosen fra wastgatene inn i down pipen men det er jo ganske geitt.. gjør nok det i morgen:pimp

 

ellers er traktene i alu til pleniumet ferdige... litt knot ble det men er veldig fornøyd med disse:idea:

 

downpipen:

 

DSC00554.jpg

 

DSC00566.jpg

 

DSC00561.jpg

 

Traktene... vanskelig å vite når en skal slutte å presse resulterte i ca dobbelt opp med jobb å mye vrak alu..:tannløs:

 

DSC00544.jpg

 

DSC00546.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ha drifta igjenna hele posten... imponerende arbeid...

kom over en liten ting i signaturen din :P

 

Mine andre biler: BMW E60 Hartge 535d twin turbo--Porsche 911 twin turbo--BMW E-34 V-12 twin turbo--

 

 

var bare toppen av kranse-kaka ;)

 

 

 

 

btw har du noen bilder av E60'n?

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ha drifta igjenna hele posten... imponerende arbeid...

kom over en liten ting i signaturen din :P

 

Mine andre biler: BMW E60 Hartge 535d twin turbo--Porsche 911 twin turbo--BMW E-34 V-12 twin turbo--

 

 

var bare toppen av kranse-kaka ;)

 

 

 

 

btw har du noen bilder av E60'n?

 

Ha Ha... Neida så ille er det ikke ... den jevla porcha har jeg solgt... er bytta til fordel får en litt mere potent Auda:crazysant: ikke twin turbo men går greitt alike vel:zzzz:

 

 

Har vel strenkt talt lite med V12 tråden å gjøre men har vel et bilde av Hartge`n,har desverre ikke noe med sommerhjul på men... er 9 og 10 X 19 på vinter også så det får duge:coplight

 

DSC00578.jpg

DSC00579.jpg

DSC00428.jpg

 

Her er sommer hjula.... Hartge 3 delte 10 og 11 X 20 tomm

 

DSC00896.jpg

 

Liten test:oohh

 

DSC00495.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte at i denna M70'en du bygger no har du smidd innmat i. Har forstått det slik at det ikkje er så enkelt å få tak i slikt til desse motorane(litt enklare til M20 og M50 f.eks). Måtte du spesialbestille alt dette eller? Eventuelt kor fekk du tak i slikt?

Er veiva smidd også?

 

Kjører du samme dysestørrelse på denna motoren som du hadde på den gamle eller er det forandringer der også? damndamn

 

Imponert over evnen din til å finne løsninger på ulike ting&tang:oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte at i denna M70'en du bygger no har du smidd innmat i. Har forstått det slik at det ikkje er så enkelt å få tak i slikt til desse motorane(litt enklare til M20 og M50 f.eks). Måtte du spesialbestille alt dette eller? Eventuelt kor fekk du tak i slikt?

Er veiva smidd også?

 

Kjører du samme dysestørrelse på denna motoren som du hadde på den gamle eller er det forandringer der også? damndamn

 

Imponert over evnen din til å finne løsninger på ulike ting&tang:oohh

 

Nei det er ikke noe custom deler å få kjøpt til V12 motorene... i alle fall svert lite,litt finnes jo i USA men det er mest til suge trimm..

Her må nok alt lages eller spesial bestilles gittdamndamn

Nei dysene som var i den andre blir nok litt små her... blir 12 stk. 1600cc her

 

Ellers har jeg lagd tettninger rundt kammene i framkant nå som fordelerene blir borte... passapå i samme slengen å lage feste til kam trigger på den ene siden..

 

DSC00573.jpg

 

Måtte bite i det sure eple å legge eksosen ut av den fremre wastgaten over turboen og runt ... ble ikke fint men fikk faan ikke plass under mellom toppen/grenet og turboen pga varmen til plugg kabelene.. det varme problemet var det eneste jeg slet med sist sommer så da får det heller lide får skjønnheten.. skal jo vere funksjonabelt også å ikke bare til pynt:oohh

Irriterer meg no jevlig men men... får se,mulig jeg finner en løsning... bluetoot overføring på eksosen eller no:crazysant:

 

DSC00577.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår