Gå til innhold

Reperasjonskostnader

Ranger emnet

Andersen1

Anbefalte innlegg

Hei

Min Golf II var i går på kontroll og den endte opp med 4 toerfeil og noen enere. Jeg er langt fra noen mekaniker for å si det sånn. De letteste har jeg allerede fikset, men har noen spørsmål til resten som jeg håper noen med litt peiling kan hjelpe meg med.

Feilene som jeg lurer litt på er som følger:

- Slitt bærebru og bakre bærebroforinger, foran på den ene siden.

- Slakk i hjullager, bak på ene siden.

Det jeg lurer på da er om disse feilene er dyre å fikse. Om jeg eventuelt kan ordne de selv og om det er snakk om mye penger til deler. Jeg er som sagt langt fra noen mekaniker og har heller ikke noe hobbyverksted eller garasje å holde på i.

Det er også et par småting som defekt retningslys på ene siden og defekte spylere. Men er det egentlig småting når vi snakker defekt?

Håper noen med litt peiling kan hinte litt om hvor store reperasjoner vi snakker om her, samt hvor mye det kan komme til å koste. Blir det for mye er det kanskje bedre å prøve og selge bilen. Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Slakk i hjullager, bak på ene siden.

Du kan prøve å stramme på muttren bak slik at det blir mindre slakke der. Hjullagret behøver ikke å være slitt. Ellers så er ikke ett nytt dyrt:

0822020 Hjulleje,bag 136,71

Slitt bærebru og bakre bærebroforinger, foran på den ene siden.

Da kjøper du like godt ei ny bærebru med foringer til den siden:

0821001-4 Bærearm,incl. bøs uden bærekugle 265,82

Altså ikke dyrt å skifte hvis du gjør det selv..

http://www.krogslund.no

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider