Gå til innhold

Handle dobbel-din spelar frå USA? Erfaringer?

Ranger emnet

Tandstad

Anbefalte innlegg

oddetallsradio har egentlig ikke så mye å si så lenge du har ett godt radiosignal på plassen du skal høre radio.. Jeg har cd-spiller kjøpt i usa, og radioen funker utmerket der det er godt signal :)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, tenkte på å handle meg ein dobbel-din spelar frå amazon for å spare litt grunkar. Er det nokon minus ved dette? Radioen feks? Den virkar vel slik den skal her i landet.

Modellen det er snakk om er Pioneer AVIC-D2.

Navigasjonen funker i hvertfall ikke på lillebroren til den, i norge. Har ikke hørt om noen som har prøvd å kjøre dobbel-din fra USA i norge.

Hvis det er en dobbeldin uten navi du ønsker så har vi flere ander moddeller og velge i mellom. Bare send en mail til ketil@audio-art.no så fikser vi det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jay: takk for tipset, men ein av grunnane til at eg ville handle frå statane, var prisen. Då tviler eg på ein hd1BT passer for meg :D No har eg ikkje sett veil. prisen på denn, men ligg vel oppimot 20k. Panasonicen ville komt på ca. 6k inkl moms og frakt.

Oppdaga forresten rett etter eg hadde lagt inn denne topicen at det var ein cd-spelar eg hadde kika på, men det er dvd-spelar eg er ute etter.

Audio-art: Absolutt interessant om dykk har nokon dobbel-din m/ dvd u/navi i god prisklasse. Ordner du med ei prisliste på relevante spelarar? Seff ikkje noko minus om den har navi, men dette trekker vel prisen opp, og er strengt tatt ikkje nødvendig å ha når ein bor på bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oddetallsradio har egentlig ikke så mye å si så lenge du har ett godt radiosignal på plassen du skal høre radio.. Jeg har cd-spiller kjøpt i usa, og radioen funker utmerket der det er godt signal :)

Denne radioen skulle jeg likt å se du...

Prøvde selv i dag med P4 som ligger på 106,5 og P3 som ligger på 96 blank.

Steppet jeg 0,1 opp eller ned på disse var det ikke mye radio å høre på lenger...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik.... USA SPILLER SUGER! jeg har amerikansk bil med amerikansk spiller og er drittlei av å aldri få inn noe annet enn p3 :D

du er jo heldig da:P vi har en impotert volvo, føler vi får inn alt utenom p3:(

som er den eneste kanalen jeg liker å høre på:P

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne radioen skulle jeg likt å se du...

Prøvde selv i dag med P4 som ligger på 106,5 og P3 som ligger på 96 blank.

Steppet jeg 0,1 opp eller ned på disse var det ikke mye radio å høre på lenger...

Bare å komme deg en tur det så skal du få høre radio i bilen min så mye du vil :)

Har du forresten aldri prøvd slike gammeldagse radioer der man skrur ett hjul for å finne rette frekvens? Du kan skru ganske mye til sidene før du mister signalet, så tviler på at med ett godt signal at den er så nøye som 0,1, kan hende du vet noen hemmeligheter om disse enn hva jeg vet, men da må du selvfølgelig forklare meg det..

Edit; var lenge siden jeg hadde hørt på radio, så du gjorde meg litt usikker, men jeg var ute nå å sjekka, å joda, jeg hører radio jeg:D

[ ] '67 Buick Skylark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men kommer jo helt an på hvilke frekvenser de sender på, sender de på oddetall så er det jo greit, men er ikke alle som bare farter rundt i hjembygda si hele dagen heller, bare i dag så byttet jeg mellom 4 frekvenser mens jeg kjørt mellom jobber, som ligger 2 mil fra hverandre i lengste fall.. (Og jeg har IKKE rds på spilleren i firmabilen, og det suger hardt!) Og da havner P4 på oddetall to ganger og partall to ganger...

dvs at de gangene den havner på partall så får ikke usa-radioene dette skikkelig inn...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inn både og ganske godt her jeg :) Men har ikke kjørt lange bitene med radioen på heller da, er ikke den ivrigste til å høre radio så blir ikkeno problem for meg heldigvis.. Men litt dritt for de som vil høre radio og som kjører gjennom steder med litt dårligere signal

[ ] '67 Buick Skylark

Lenke til kommentar
Del på andre sider