Gå til innhold

100 år gamme mann fikk fornyet førerkortet!

Ranger emnet

|Massern|

Anbefalte innlegg

Les saken her her.

(VG Nett) Fredag 13. oktober var alt annet enn en ulykkesdag for Anders Sukkestad (100). Da fikk nemlig 100-åringen fornyet førerkortet, nesten 82 år etter at han tok lappen for første gang.

Forsvarlig eller uforsvarlig? Hva mener dere?

Bor forresten ikke så langt unna meg, og han skal visstnok ikke være helt trygg i trafikken som jeg har hørt flere folk har sagt. På flere måter. Lå selv bak han i 50-55km/t i ei 70-sone for en stund tilbake. Det er ikke akkurat med å bidra til mer forsvarlig kjøring blant medtrafikantene, mener nå jeg.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sikkert oppe på traktorveien der han bor, men send mannen inn i ekte trafikk og jeg skal vedde stortåa mi på at han havner i feil fil på E6/E18

Fordomsfullt.

Inntil noen av oss møter på denne mannen i trafikken er det vel passende å ikke spekulere for mye om noe vi vet akkurat like mye om som Kjell-Magne Bondeviks rompehull?

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordomsfullt.

Inntil noen av oss møter på denne mannen i trafikken er det vel passende å ikke spekulere for mye om noe vi vet akkurat like mye om som Kjell-Magne Bondeviks rompehull?

Hva f***? Haha, jeg ler meg skakk av alle postene dine!:roll:

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han måtte kjøre gammel 900i. Hehe. Ekte gubbebil.

Hvis han fikk fornyet sertifikatet så er han kvalifisert. Han måtte ta en ny oppkjøring i voksen alder så jeg på nyhetene. Jeg ser ingenting i veien for at dette er forsvarlig.

Jeg vet om flere fra 18 til 50 år som heller før skulle mistet lappen før han her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tross litt humor, så har nomix generelt mange bra poeng!

Det er jo sannhet i det nomix sier!

Så sant så sant=)

Agreed, nomix for president!

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men jeg er rørt, virkelig rørt.

For å bygge litt videre på det, dersom en lar fordommene styre hva en mener om en persons kapabilitet til å gjøre noe, er en virkelig en ignorant liten j**el. :)

President, tja. Innfør republikk først. Jeg vil ikke stå på balkongen på 17. mai og vinke til skolebarn mens Carl Ivar forteller fjollete vitser om Fritjof Frank Gundersen.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider