Gå til innhold

Forslag: Billigere førerkort til ungdom bosatt i distriktene

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo et forslag typisk for en sånn regjering da. Senterpartiet skal få alle ut på landet, og arbeiderpartiet får oppretta en masse offentlige arbeidsplasser som skal administrere ordningen, som igjen koster skattebetalerne MYE penger. Som de har gjort i alle år. Og ingen skjønner hvor det blir av pengene i verdens rikeste land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke vitsen. Det blir for dumt og senke prisene i bare DELER av landet. Herregud altså. Førerkortopplæring er ALT for dyrt. Så jævla ALTFOR dyrt.

Om de skal senke prisene burde de gjøre det over hele landet.

Nå kan det jo diskuteres i det lange og brede og hvem som har mest bruk for lappen av ole i finnmark og anders i oslo. Men uansett, så blir det jævla feil og senke prisene i bare en del av landet.

Det sier seg selv at når ole må betale 10 000 for lappen, og anders 16 000, så blir det feil..

Til slutt, jeg bor i en liten by langt faen oppe i nordland. Og vi har bruk for bil. Veldig mye bruk for bil.

Jeg skjønner kanskje tankegangen til de som fåreslo dette:

"Vel, i oslo har de masse kollektiv transport, det vil vi at folk skal bruke. Men i nord-norge har de ikke det, så istedet for å utbedre kollektiv-tilbudet og fikse veier å sånt nødvendig tull, så senker vi prisen! Da blir Roar-Johnny fra indre salten glad"

Det blir feil, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kan ikke det lenger? Endres ganske ofte, lovverket.

Uansett syns jeg opel_nissan kan kjøre traktor. Gøy på et jorde, mindre morsomt på veien. Tror jeg, siden jeg ikke har kjørt traktor på veien. Men 65 km/t - det er det de makter? - på veiene kan ikke være veldig morsomt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, la oss holde oss til saken nå da :) Mitt forslag til de rødgrønne idiotene:

Senk prisen til samme nivå for alle som skal ta lappen! Vokser penger på trær når man er 16-17 og skal ta lappen? Nei. Det ta førerkort er uansett for alle en dyr affære, men det eneste som mangler nå er vel at SV kommer med forslag om at ungdom fra velstående familier skal betale MER enn de fra ikke fullt så økonomisk sterke familier! Og hva med byungdom som nå da melder seg opp til en trafikkskole som ligger utenfor byen? Idioti hele forslaget.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ihvertfall blitt et rent helvete å administere og håndheve. Ville jo blitt rettsak i enkelte tilfeller av hva som er "by" og "ikke by". Hadde bare blitt mer krangling. Billigere bilhold hadde vært løsningen for ALLE, punktum.

Hadde heller betalt litt mer for colaen min..

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener iallefall at det vesentlige poenget i dette er:

Du skal ha de samme mulighetene på skolen, samme hvor du bor i Norge. Alle skal ha muligheten til like god kvalitet på skolen og undervisningen!

At vi har offentlige skoler er jo for å tilby alle den samme undervisningen.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du prøver å tenke litt lengre enn DIN nese, så tenker du kanskje at det er HELT frivillig å bo i distriktene? Og at f.eks. boligprisene i distriktene er noe HELT annet enn i byene? slik at forskjellen stort sett jevner seg ut? Hva skal du si til førstegangsetablerere i oslo som må ut med 2 mill for et krypinn, kontra finnmarkingen som kan bygge seg hus til en halv mill.?

mvh oddi

Hus til en halv million...yeah right...viste du forresten at det snør aper her oppe også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvorfor ikke opprettholde prisene som de er i dag over hele landet og heller bruke pengene de vil "miste" ved å sette ned prisen i distriktene på å faktisk forbedre veiene i distriktene ?

Personlig om jeg var 18 og skulle ta lappen på ett eller annet gudsforlatt sted så hadde jeg heller valgt bedre veier.

Ingen hemmelighet at veistandarden varierer enormt i dette landet

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du prøver å tenke litt lengre enn DIN nese, så tenker du kanskje at det er HELT frivillig å bo i distriktene? Og at f.eks. boligprisene i distriktene er noe HELT annet enn i byene? slik at forskjellen stort sett jevner seg ut? Hva skal du si til førstegangsetablerere i oslo som må ut med 2 mill for et krypinn, kontra finnmarkingen som kan bygge seg hus til en halv mill.?

mvh oddi

Nå er det også ofte forskjell på lønningene i by kontra landsbygda. Dette har jeg faktisk flere håndfaste bevis på. Hvorfor flytter da mange "innafor" (byen) for å jobbe? Mange jeg kjenner som har flyttet til byen for å jobbe og tjene bedre, samtidig som de helgpendler hjem igjen (bor på hybler). Enda de har hatt stabile jobber her hjemme!

I innlegget ditt virker det som du har bestemt deg for at det er billig og bo på landet og dyrt i byen. Forholde seg til de faktiske omstendigheter er viktig, ikke bare kaste ut (irriterte?) påstander.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formulerte et svært langt innlegg som sikkert hadde potensiale til å bli oppfattet støtende av enkelte by-mennesker, bestemte meg for å droppe det for å bevise for meg selv at man faktisk utvikler seg og lærer av sine feil. Råder endel andre her til å gjøre det samme, stapp en sokk når dere føler for å snakke nedsettende om store grupper i samfunnet. En sur en. Helst :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv at dette forslaget er rett og slett idiotisk!

Hva med å senke bensinprisen på landet, eventuelt å øke den i byene slik at vi hadde betalt det SAMME for bensinen istedet. For bensinen er dyrere på landet. Det hadde ihvertfall vært et bedre tiltak.

Men annen ting som nesten gjør meg oppgitt er argumenteringen til enkelte her. Folk fra by argumenterer imot uten å ha peiling på hva de snakker om, de fra bygda gjør motsatt. Dette gjelder kun noen få bare så det er sagt.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider