Gå til innhold

TDK som fjusker

Ranger emnet

rozzy

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk nettopp vite at relet for glødning pumpe var defekt på min bil, i tilegg var eldelen bak tenninga defekt. Symtomene på dette var at bilen kuttet i et bestemt turtall.. bare tenkte at kanskje det var relet for pumpa, glødinga som var defekt på din

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp vite at relet for glødning pumpe var defekt på min bil, i tilegg var eldelen bak tenninga defekt. Symtomene på dette var at bilen kuttet i et bestemt turtall.. bare tenkte at kanskje det var relet for pumpa, glødinga som var defekt på din

Nå må jeg arrestere deg litt her :deng trenger litt forklaring på ditt siste svar

Glødning pumpe? hva er det for no?

eldelen bak tenninga? hva er det for no?

Rele for pumpa? TDK`n har mekanisk pumpe som går på registeret.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling selv. Fikk bare vite at det var den elektriske delen på tenningen. Og et dobbel rele som er for glødningen osv osv.. mer vet jeg dessverre ikke..

Ja oki, men eneste elektriske delen på tenninga på TDK er glødingen før oppstart og til den har nådd en driftstemp. Utenom det og noen tempfølere er TDK så meknisk som en kan få den. og derfor syns jeg alle disse problemene er merkelig. Har selv 2 tdk og begge runder snart 300 000km og aldri noe problem.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart.. problemet med min var at den kuttet helt når jeg kom opp i 2500-300 omdreinger. Mekaniker på vw verksted som fant ut av det.. Men må si æ e enig i at stort sett heile greia e mekanisk

Min den kutter ikke. Et def relè kan kanskje gi flere symtomer.

Men ka det relè kostet

2004 Volvo V70

1982 Mercedes G

1998 Opel Astra G 1,4 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløding pumpe...

Releet for gløding (diesel) og bensin pumpe (bensin) har samme plassering i sikrings skapet.

2004 Volvo V70

1982 Mercedes G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha byttet D.filter, glødeplugger, luftfilter, termostat, ventil oppå D.filter, retur slanger( alle).

ingen av disse byttene funket for min bil.

Hadde gitt opp, men siden den ble litt bedre etter sist jeg byttet D.filter så kjøpte jeg et til( kostet 415,- :( ).

Det funket..... :) ihvertfall i dag.

får se i mårra om den fortsatt vil starte lett å gå rent.

2004 Volvo V70

1982 Mercedes G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du har fått diesel dyr på tanken. De vil tette filtret med en gang... Bare en tanke.

Sprett opp det gamle filteret og som om det er noe vokslignende belegg på filteret. Er det det har du dyr på tanken....

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider