Gå til innhold

Human reign el xxx forsterker

Ranger emnet

BaSsKiCkEr

Anbefalte innlegg

hallo har noen planer om et komplett soundstream anlegg med en xxx 15" basser. å lurte på hvem forsterker som ville funket best til å drive denne?

har kikket litt på human reign forsterkerene, men lurte på om xxx forsterkeren (tenker da på Soundstream XXX-10000D)

ville drive den bedre? og hva slags annet utstyr ville dere anbefale for å få optimal lyd ut av denne basseren?

Stig

Ja Harre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo har noen planer om et komplett soundstream anlegg med en xxx 15" basser. å lurte på hvem forsterker som ville funket best til å drive denne?

har kikket litt på human reign forsterkerene, men lurte på om xxx forsterkeren (tenker da på Soundstream XXX-10000D)

ville drive den bedre? og hva slags annet utstyr ville dere anbefale for å få optimal lyd ut av denne basseren?

Stig

Med mindre du er ute etter kun å spille sinustoner så høyt som mulig, finnes det vesentlig bedre kandidater til subwoofer enn XXX15. Human Reing er en forsterker beregner for lydkvalitet. XXX15 er beregnet for SPL, det er dermed ikke noe som heter optimal lyd ut av en XXX bass.

Er du ute etter å gjøre en god figur inne dBDrag, vil kombinasjonen XXX15 og XXX-10000D være en kjempekombinasjon, om du har nok strøm. Lillebroren XXX-6500 har fint tømt rimelig store batteriknstellasjoner for strøm.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en PM til Dag_Johansen her på forumet, så kan han forklare deg hvor pent dette elementet faktisk kan spille, for det stemmer overhode ikke som Glenn sier, XXX har data for å spille meget tilfredstillende SQ:) (men ikke for Glenn da, for det blir bassrefleks kasse på XXX-15) hehe

Det er godt mulig elementet kan spille musikk, kjenner godt til elementets data, men noen enkle TS parametre er ikke nok til å gi et tilfredstillende bilde. Jeg mener fortsatt det finnes elementer som har vesentlig høyere potensial rent lydmessig, til lavere pris, gjerne fra Soundstream sitt sortement. Nå har jeg desverre ikke fått hørt elementet, men det er jo primært laget for å tåle enorme mengder med juling. I og med at trådstarter nevnte at han kunne tenke seg HR, som er en glimrende forsterker, mener jeg det er andre kandidater som vil gi en mer tilfredstillende synergi rent lydmessig. Mitt poeng var ikke å påstå at man ikke kunne spille musikk med elementet, bare det faktum at det finnes andre elementer mer egnet dersom man kun er ute etter å spille musikk. Jeg har enda til gode å høre en bass laget for ren SPL bruk i tankene som gir meg bakoversveis lydmessig i forhold til pris.

Pål, du har jo andre kandidater bl.a fra AD som jeg mener vil vise XXX15 hvor skapet skal stå rent lydmessig.

Jeg må også ta det forbehold at jeg ikke har hørt elementet, og den mulighet at SS har klart det kunstykke ingen andre har klart. Nemlig å lage en bass beregnet til ekstrem spl bruk som spiller musikk like bra som prisen burde tilsi.

Når det er sagt, sier jeg igjen, er målet å ha en bass som tåler nesten ubegrenset mye juling, er XXX15 tingen.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hørt at xxx15 kan spille ren og fin bass samtidig som den kan spille fletta av dem fleste. Men er HR kraftig nok til at det skal bli nok trykk ut av basseren? for den xxx10000d er vel bare beregnet for å pumpe ut mest mulig power? og hvilken lydkilde burde jeg bruke på dette? kikket på soundstream sin hjemme side og fant en spiller med dvd å hele pakka (VIR 8000). skulle den funke akseptabelt? takker for alle svar da jeg ikke vil gjøre noen feilkjøp!

Ja Harre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Glenn sier, det finnes elementer som spiller penere enn XXX, men om du er ute etter en kombinasjon av SQ og sinnsyk SPL så er nok XXX inget dårlig valg, men vanskelig å kombinere disse to i samme kasse. Forsterker til XXX-15 ville jeg valgt PCA3500 hvis du vil ha litt lydkvalitet. SS sine head units vil ikke bli tatt inn til norge da de ikke er sonefrie og heller ikke har europeisk step på radio og RDS funksjon.

Sats heller på en spiller fra f.eks Pioneer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ta det forbehold at jeg ikke har hørt elementet, og den mulighet at SS har klart det kunstykke ingen andre har klart. Nemlig å lage en bass beregnet til ekstrem spl bruk som spiller musikk like bra som prisen burde tilsi.

mvh

Glenn

Vel, det gjenstår å se, de er under oppmyking for tiden, men foreløpig lukter jeg en liten sensasjon her.

Antageligvis ligger den største forskjellen på dette elementet kontra andre TC kreasjoner i membranen.

Den er ikke spesiellt tung og det resuterer i overraskende lav Q verdi.

Følsomhet på rundt 92db for 1 watt låter vel heller ikke så verst!

(99db/2,83volt med spolene i serie/paralell =1,3ohm)

Kommer tilbake med utfyllende raport.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider