Gå til innhold

Div. spørsmål om Golf 2

Ranger emnet


Spangen

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål:

 

Bilen min har trommelbremser bak. Hvordan justerer man håndbrekket? Det tar ikke noe særlig før etter 7-8 klikk når spaken står ganske høyt, burde vel kanskje vært strammet en smule..

 

Jeg skiftet kjølevæske, og nå er det luft i systemet, nærmere bestemt i varmeapparatet. Er det noen lufteskrue noe sted jeg ikke har funnet, eller er det noe annet smart triks for å få ut luften?

 

Førerdøren må dyttes inn for å la seg åpne uten å trykke kjempehardt på håndtaket. Jeg kjenner til de dårlige dørhåndtakene fra div. Audier, og frykter at dette ender med sammenbrudd hvis jeg ikke justerer litt sånn at døren blir lettere å åpne. Hva kan/bør/skal jeg justere?

 

Det tror jeg var alt jeg lurer på nå.. Hygge-prosjektene nå blir å bytte Jamex-senkesettet som har seget sammen og blitt mellom 60 og 80 mm til et H&R-sett som er 35 eller 40 mm, og å bytte spindler sånn at jeg får brukt Corrado G60-bremsene jeg har liggende.. :-) Litt overkill med 280 mm ventilerte skiver på en 70 hk turbodiesel, men det er bare gøy, hehe..

 

Og noe som ikke er fullt så hyggelig, jeg må sveise et par rusthull i det ene støtdempertårnet.. Håper bare at ikke hele tårnet er helt kjeks.. :-P

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Har et par spørsmål:

 

Bilen min har trommelbremser bak. Hvordan justerer man håndbrekket? Det tar ikke noe særlig før etter 7-8 klikk når spaken står ganske høyt, burde vel kanskje vært strammet en smule..

 

Jeg skiftet kjølevæske, og nå er det luft i systemet, nærmere bestemt i varmeapparatet. Er det noen lufteskrue noe sted jeg ikke har funnet, eller er det noe annet smart triks for å få ut luften?

 

Førerdøren må dyttes inn for å la seg åpne uten å trykke kjempehardt på håndtaket. Jeg kjenner til de dårlige dørhåndtakene fra div. Audier, og frykter at dette ender med sammenbrudd hvis jeg ikke justerer litt sånn at døren blir lettere å åpne. Hva kan/bør/skal jeg justere?

 

Det tror jeg var alt jeg lurer på nå.. Hygge-prosjektene nå blir å bytte Jamex-senkesettet som har seget sammen og blitt mellom 60 og 80 mm til et H&R-sett som er 35 eller 40 mm, og å bytte spindler sånn at jeg får brukt Corrado G60-bremsene jeg har liggende.. :-) Litt overkill med 280 mm ventilerte skiver på en 70 hk turbodiesel, men det er bare gøy, hehe..

 

Og noe som ikke er fullt så hyggelig, jeg må sveise et par rusthull i det ene støtdempertårnet.. Håper bare at ikke hele tårnet er helt kjeks.. :-P

 

Hvis du har hatt av tromlen og vet hvordan alt fungerer ( har noen et bile de kan poste av en uten trommel på ? ) . Ivertfall så kan du juster den bak via å dra ned den lille kilen som skal dras ned med en fjær. ( ta av dekket og se inn et av hullene i tromlen til du ser den - ta tak i den med et skru jern og dra den ned) den automatiske justeringen funker sjeldent. Men tviler på at du får dette til uten å ha prøvd før...

 

 

Har aldri hatt problemer med luft i systemet - og har tømt det mange ganger - så det hørtes merkelig ut ... men kan jo prøve å parkere bilen skjevt slik at ekspansjonstanken er høyest.

 

 

Dørhåndtat på golf gidder jeg ikke skrive noe om ... %&¤%/(

 

Skifter du ikke helle tårnet når du skifter demper ? Pleier å være slik ? Har ivertfall jeg gjort alle gangene jeg har satt på senkesett på golf og polo ...

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil Sonic...

 

Den kilen justerer båndene, ikke håndbrekket.

 

Dersom bremseskoene er mye slitt, er kilen dratt helt ned av den's fjør. Slitte bremsesko kan være en årsak til dårlig brekk.

 

Justeringen av wiren finner man under plasten på håndbrekket, dra av denne og du ser de to wirene komme ut fra tunnelen og inn på håndbrekket. Her sitter det justeringsskruer du kan skru innover.

 

Luft i anlegget, jeg skal ikke si sikkert men tror ikke Golf har noe lufting på anlegget. har byttet kjølevæske noen ganger og det har gått greit. Lampen for temp. kan begynne å blinke inniblandt med det første men det går over når luften har forsvunnet fra systemet.

 

Skift dørhåndtaken, kontakt flaten mellom håndtaken og dørlåsen er sikkert slitt slik at den ikke har nok vandring. Koster rundt 350kr på møller.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt rusthull, som nå er sveiset. Måtte kappe ut en bit på ca. 30x5 cm til slutt. Men nå henger det sammen igjen, så da håper jeg det holder seg sånn. Da er det bare å håpe at det lille hullet i venstre kanal ikke utvikler seg aaaalt for mye med det første.. :D

 

Edit: Jeg flytter til Ålesund for å gå på skole f.o.m. mandag, håper de ikke salter like mye her som der, ellers blir det nok kjeks-tendenser på den stakkars bilen min ganske snart.. :op

post-501-13804851920719_thumb.jpg

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår