Gå til innhold

For høye CO utslipp på 240 2.3l -87! HJELP

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

Da har jeg skrudd ut forgassern av innsuget og tittet litt på den! morro! ja, siden det var første gang :P Fant ikke noe feil så trenger litt hjelp... Hakke greie på dette her i det hele tatt. Her er en liten Intro;

 

Hadde bilen på EU kontroll volvo 240 stv 2.3 -87modell. Med 7.4% i CO utslipp, og fikk beskjed om at den skulle ligge på 3%... IKS her er det noe feil... Har hatt problemer med at den sotet igjen pluggene. Fant ut at det var noe løs mutter på choken eller gass-wiren (husker ikke helt for det er over et år siden ca)

 

Her er en tidliggere tråd som jeg la ut for en stund siden http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129870 det hjalp lite med den, så vi kan bare glemme denne egentlig.

 

Tips ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, hvor langt har den gått da? :) Har sikkert halvert kompressjon hvis den er godt slitt:p Vi har bare 200k km på våres, still going strong!:pray

 

Den bilen er utrolig deilig og kjøre, alt er pluss unntatt vei egenskaper, men det er jo siden demperne trenger skifte, men men, god bil i mine øyne... Jeg setter foten ned vær gang det er snakk om og selge den... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Må få ordnet dette fort, ellers så går den ikke igjennom EU...

 

Virker ikke som den forgasseren på bildet er lik som den som sitter i vår... Her er litt bilder

 

Dette er det nærmeste jeg kom CO skruen...

volvo_forgasser006.jpg

Også tok jeg løs en elektro dings, med en kontakt på.. er dette kanskje noe CO greier??

volvo_forgasser010.jpg

 

Driver på ute i garasjen nå, ganske så frustrert kan man nok si ja:( men gir ikke opp for våres volvo:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO-skruen sitter inni et hull, og du trenger en lang skrutrekker for og nå den. Den pekker framover og sitter på siden nærmest motoren.

 

Ingen ting er blitt juster på før, det kan jo ikke skje at skruene blir ustillt? Jeg sjekket de fleste hull med lang skru trekker, fant ingen skrue... er litt forvirret kan man si..:hellothere:

 

Det går jo vakum slanger inn ved forgasseren der som dere ser, kanskje det er noe med dem, sjekket dem opp også istad og det virket ok.

 

Hva burde syns dere jeg burde gå etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket ifra hverandre den her igår natt, og tittet på pakningene, så litt slitene ut! Kanskje det er der feilen ligger?

 

Jeg har ikke noe imot og legge ned mye arbeid på denne, må få den igjennom EU kontroll uten å bygge om, selv om jeg kanskje gjør det senere for morro skyld. Så jeg vil finne justerings skruen og ihvertfall prøve!

 

Pratet med en en bekjent idag og jeg spurte han om det kunne ha være for svak gnist, han er flink med strøm og sånt og ba meg sjekke coilens strømstyrke... hva tror dere ?

 

brainstorming :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår