Gå til innhold

For høye CO utslipp på 240 2.3l -87! HJELP

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skiftet plugger i går til NGK, volvo pluggene var sotete, men ikke slitt. Fordeler og rotor er jo ikke dyrt, så det kan jeg jo bytte. Men vil helst måle meg fram med multimeter, noen som kan sjekke styrken eller vet styrken ut fra coil? Eller ut til plugghettene? Så kanskje jeg merker ser forskjell... Hadde jo vært fint om jeg kunne ha sjekket styrken på strømmen til pluggene og sammenligne med noen andre her på forumet kanskje ? :hellothere:

 

Ellers er luftfilter byttet, og skal ikke være noe problem... hmm tenke tenke... da problemene begynnte (tror jeg) var da muttern til gass akselen som går igjennom forgasseren til spjeldene osv. løsnet..hmm og som jeg strammet fort uten å tenke noe over det. Dumt dumt dumt...

 

Igår sjekket jeg også 2. spjeldet som er vakum styrt, det fungerer som det skal. Mer kommer jeg ikke på i farta... men det er logiskt at det har noe med at den mutteren løsnet på gassen..........:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting er blitt juster på før, det kan jo ikke skje at skruene blir ustillt? Jeg sjekket de fleste hull med lang skru trekker, fant ingen skrue... er litt forvirret kan man si..:hellothere:

 

Det var merkelig:wonder: , du bruker flattrekker ikke sant? Den sitter ganske langt inn, nr. 10 på det bilde.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkelig:wonder: , du bruker flattrekker ikke sant? Den sitter ganske langt inn, nr. 10 på det bilde.

 

På det bildet du gav som jeg printet ut for og sammenligne da jeg var i garasjen stemte ikke, sikker på at det er riktig forgasser? Dem var nemlig ikke like...

 

Det var ingen skrue innerst i dem, sjekket alle under den elektro dingen (som forresten stopper motoren hvis du plugger løs kontakta) fant jeg ut. Men skal dobbel sjekke dette nok engang så jeg ikke driter meg ut. :)

 

Er det normalt at da jeg tar av lokket på gassern, med flotørene og alt at det skal være et badekar med bensin der... skal det være sånn?

 

Dårlig gnist, slitte tennings deler... kan det gi høy CO verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, tviler på du klarer å måle spenningen til pluggene, uten å ha profft utstyr.

Du kan derimot OHMe coilen.

 

Men, dårlige pakninger i gasseren er jo ikke bra, samme gjelder vakuumlekkasjer, feiljustert gasser, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggaren: Jeg har nettopp pratet med Billia her i Ski og dem sa at CO skruen sitter mot torpedoveggen, ikke mot nærmest motoren:) Får håpe det er forklaringen siden jeg ikke finner den, hehe.. er sinnsykt trangt i bak kant der, sikkert derfor jeg ikke har sett den. Han pratet om EGR systemet, men det sjekket jeg igår og det virker helt ok.

 

Også gikk jeg over fordeler og rotor igår som var sinnsykt slitt. har akuratt bestillt nå, så kjerringa er på vei å plukker opp delene i dette øyeblikket :D

 

Takker for alle som har brydd seg! Kommer tilbake senere når vi har fått sett på dette:)

 

Hører jeg et lykke til på EU kontroll? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, men ser dårlig ut dette her dere... Vi prøvde kondens fjerner engang før, hjalp ikke noe.

 

Filter er byttet ja, riktig... og igår kveld byttet jeg fordeler med rotor... Tja.. kan ikke si det var noen forskjell selv om den gamle var temlig slitt.

 

Litt kjipt, nesten all informasjon jeg har fått hittil har ikke stemt... :( det dreier seg altså om en B230k som sitter i en volvo 240 GL stasjonsvogn fra -87...

 

Han fra billia sa at det skulle være en CO skrue mot torpedo veggen, men det eneste jeg fant var en skrue ( uten spennings fjær ) som er på lokket på gassern.. Kan denne ha noe med CO og gjøre, prøvde litt igår men følte ikke at det ble noen forskjell... Tittet litt på motor informasjonen og fant ut at CO skal ligge rundt 0.5-0.7% ikke 7.4% som den ligger på nå... uff...

 

Er det noen CO skrue, eller ikke er så forvirret nå...? Den får alt for mye bensin, pluggene soter må jo gå ann å justeres

 

Legger til at: EGR puls systemt fungerer som det skal og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så litt skittent ut der.. hehe trenger en liten motor vask :) Tuusen takk for bilder... Før jeg la ut denne tråden så fant jeg ut at du hadde hatt lignende problemer i en tråd.. men stod svært lite om hva du fikk fikset ?

 

Etter som jeg forstod i tråden så hjalp det ikke og tynne ut blandinga, og du måtte gjøre noe mer?

 

takk igjen, gleder meg til jeg skal hjem å teste ut :)

 

Forresten, pratet med han formannen på volvo verkstedet i ski, han trodde det var snakk om automat choke, men vi har jo manuell på vår... derfor jeg hadde fått feil info, han sa at han skulle peke på den for meg hvis jeg kom bort :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår