Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette ser bra ut, men hva mener du med å utvide og løfte opp gulvet og tunnel litt?

 

Ellers så er jeg litt interresert i målene på den svivern din, jeg har også laget meg en, men der er staget fra opplagringen endel lenger, senter er ca. på høyde med låsen til bagasjerommet. Hvordan "oppfører" bilen sin med den du har laget, tenker på tyngdepungt på et ribbet karosseri som du har der?

Min må jeg bruke litt makt på for og snu på siden, men ikke noe problem og gjøre det alene og støtte opp med en 2"/4".

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1638132']Dette ser bra ut' date=' men hva mener du med å utvide og løfte opp gulvet og tunnel litt?

 

Ellers så er jeg litt interresert i målene på den svivern din, jeg har også laget meg en, men der er staget fra opplagringen endel lenger, senter er ca. på høyde med låsen til bagasjerommet. Hvordan "oppfører" bilen sin med den du har laget, tenker på tyngdepungt på et ribbet karosseri som du har der?

Min må jeg bruke litt makt på for og snu på siden, men ikke noe problem og gjøre det alene og støtte opp med en 2"/4".[/quote']

 

Jeg måtte stramme skruene på akselen litt, for den sveiv for lett over på siden. Kunne nesten tippe den med en finger. Planen var egentlig å svive den helt over på taket, men da går den borti den skrå avstiveren, men det er greit som det er nå også.

 

Jeg må løfte opp gulvet litt under der baksete sto da bakakselen kommer helt inntil når jeg senker bilen, må også løfte tunelen litt fra baksete og frem grunnet mellomakselen kommer for nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1638132']Dette ser bra ut' date=' men hva mener du med å utvide og løfte opp gulvet og tunnel litt?

 

Ellers så er jeg litt interresert i målene på den svivern din, jeg har også laget meg en, men der er staget fra opplagringen endel lenger, senter er ca. på høyde med låsen til bagasjerommet. Hvordan "oppfører" bilen sin med den du har laget, tenker på tyngdepungt på et ribbet karosseri som du har der?

Min må jeg bruke litt makt på for og snu på siden, men ikke noe problem og gjøre det alene og støtte opp med en 2"/4".[/quote']

 

Her er målene på svivelen min, men dette er de målene jeg brukte, det er sikkert 1000 måter å gjøre det på.

 

svivel.jpg

 

Her er et mørkt bilde som viser bilen når den er vippet.

 

DSC01807.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mye lettere slik jeg har det nå.

Skal du fortsatt beholde planene om 140 front + runde baklykter?

Noe lignende slik en 140 var tegnet i Bilsport for en stund siden?

 

 

 

Slick: gasolin.no har en karosserivippe, litt annerledes patent men.

 

Det er planen det ja, men jeg vil prøve å tilpasse 142 frontstykke til 242 skjermene da de jeg har er helt strøkne.

Baklyktene blir noe ala den tegningen du refererer til, men vet ikke om jeg skal ha de under hverandre eller med siden av hverandre. De er bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering, men vet ikke om noen her har innteresse av det??

 

Er i full gang med å fjærne tectyl og annen dritt under bilen, må ta det litt i etapper, da det er en jævlig drittjobb. Bruker varmepistol og skrape. Denne drittjobben tar jeg IKKE bilder av...

 

Sviveren gjør jobben nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering, men vet ikke om noen her har innteresse av det??

 

Er i full gang med å fjærne tectyl og annen dritt under bilen, må ta det litt i etapper, da det er en jævlig drittjobb. Bruker varmepistol og skrape. Denne drittjobben tar jeg IKKE bilder av...

 

Sviveren gjør jobben nå.

 

du burde syre dyppe den!!! da slipper du den dritt jobben og det blir 100% rent... send meg pm så kan jeg gi deg info om syredypping, om det er intresangt...

drive safe. drive volvo

 

_-_volvo 245_-_b23 ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde syre dyppe den!!! da slipper du den dritt jobben og det blir 100% rent... send meg pm så kan jeg gi deg info om syredypping, om det er intresangt...

 

Bilen er bra bortsett fra at jeg vil ha vekk driten under. Syredupping koster 8-12000,- avhengig av tilstand, og det syntes jeg er mye penger. De skriver på hjemmesiden sin: Ved ekstreme tilfeller slik som flere lag med tektyl og mye sparkelmasse kan dette medføre ekstra arbeid og utgifter.

 

Det betyr jo at jeg må fjerne tectylen før syreduppinga uansett, så da har det ingenting for seg, men takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

Halve bilen er nå fri for tectyl, men i tillegg så sliper jeg bilen helt plåtren under også, blir litt lettere når jeg skal begynne å sveise.

 

Vurderer å kjøpe en 244 GLE 86mod. av en kompis, skal se på den i morgen(billig), tror det er noen deler der som jeg kan bruke. Bilen er kjørbar, men det er mye heftelser på den, så det er en kjempebra delebil for de som trenger deler.

 

Kan nevne noe av utstyret som er på den som jeg ikke skal bruke:

 

Sentrallås, 4 el. vinduer, takluke, dashbord med mye instrumenter, + at det er sikkert flere ting som jeg ikke vet om.

 

Det jeg skal ha er:

 

servo, bakaksel( noen som vet hva slags aksel det står på denne), bremsepumpa(kansje), Bremser(kansje), stabstag(kansje), jeg vet ikke om noe av det jeg har nevnt her er bedre en det jeg har fra før? Vet noen av dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår