Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

• Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten oppdatering:

servo, bakaksel( noen som vet hva slags aksel det står på denne), bremsepumpa(kansje), Bremser(kansje), stabstag(kansje), jeg vet ikke om noe av det jeg har nevnt her er bedre en det jeg har fra før? Vet noen av dere???

Jeg tipper 1031 med 3.54 utveksling.

Vanlig tynne stag. Lønner seg med halvtjukt bak og tjukt fremme, går du over til 25mm bak så vil hjulet løfte seg og bilen blir ekkel å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 1031 med 3.54 utveksling.

Vanlig tynne stag. Lønner seg med halvtjukt bak og tjukt fremme, går du over til 25mm bak så vil hjulet løfte seg og bilen blir ekkel å kjøre.

Om det er 1031 er det bra nok? Jeg har enda ikke fått satt meg inn i alt med volvo, jeg har holdt på med båt de siste åra så jeg er ikke helt oppe å går enda, men jobber med saken..hehe

25mm er det halvtykt eller er det tykt. Det er kansje dumt å spøre om dette når jeg går i gang med et så forholdsvis stort prosjekt, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1031 er den nyeste og beste akselen til 240. (Er vel Volvo generelt.)

Men du må jo komplettere med TrueTrack. :)

25 mm er TYKT! 25 mm fram, 19-21 mm bak burde vel bli bra.

Takker....

Nytt idiot spørsmål: Hvordan ser jeg om det er en 1031?

Er nesten litt flau når jeg spør om dette.

Det er greit å bygge om karosseriet, men er litt mer usikker på delene jeg skal ha, så jeg takker for alle svar og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke klokere hvis man ikke spør. Lærer så lenge man lever :)

Ingen spørsmål er dumme heller.. Det kan bare hende du får litt diffuse og useriøse svar (iallefall her på BF.. ) Men se igjennom de, så blir forumet fin-fint. Mange som kan mye teori her, iallefall.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å så på delebilen i dag, tror ikke den er så gal. Tokk noen bilder for å høre med dere om dere syntes den ser grei nok ut.

DSC01809.JPG

DSC01817.JPG

Etter som jeg forstod her på forumet i går så må vel dette være en 1031

DSC01814.JPG

Ser dette stabbstaget her greit nok ut? Servoen skal jeg helt sikkert bruke.

DSC01820.JPG

Greit interiør, men det skal jeg ikke ha.

DSC01815.JPG

Rattet kan være greit å bruke når jeg skal til BT

DSC01826.JPG

Gi meg noen tilbakemeldinger på denne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider