Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

Detta prosjektet her har jeg trua på! Ser MEGET bra ut hitil ;)

 

Men kutt ut den 140 fronten a å kjør den gamle 200 stilen med runde lykter foran og "bygg om" til 164 lykter bak!

 

Det er bra at du har trua på dette, men jeg syntes nå at 140 fronten er penere en 240 fronten. Om jeg skal bygge om fronten så blir det ikke en ren 140 front, jeg vil bygge ut i fra 240 skjermene og sveise inn frontstykke og lage fangere som sitter sveiset inn, men dette må jeg ta på sparket etter hvert. Bak så har jeg jo bestillt 4 runde lykter som blir felt litt inn i bakstykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mye bra deler på den, som sagt tidligere..

 

Du burde bruke den 8" bremsekraftforsterkeren, den er visstnok bedre. Doble membraner, eller hva de sier. DaButcher bl.annet vet jeg har skrytt av at bremsene hans ble bedre etter han byttet fra den smale høye til den tykke lave..

 

EDIT: Den br.kr.forst. som jeg snakker om er den jeg har, på bilen min. Ligger bilde i tråden min (Link i signatur)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra deler på den, som sagt tidligere..

 

Du burde bruke den 8" bremsekraftforsterkeren, den er visstnok bedre. Doble membraner, eller hva de sier. DaButcher bl.annet vet jeg har skrytt av at bremsene hans ble bedre etter han byttet fra den smale høye til den tykke lave..

 

EDIT: Den br.kr.forst. som jeg snakker om er den jeg har, på bilen min. Ligger bilde i tråden min (Link i signatur)

 

Det du sier her er det at den som står i 244 kan jeg ikke bruke? I så fall, hvilke bil står så den smale tykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, du kan vel bruke den, men den jeg snakker om ( 8" en ) er visst bedre, får mer "trykk" på bremsene..

 

Sitter i min, og den satt i en kompis sin 240, begge har B230F motor, og er over 1987.. På den nye til han kompisen min sin (rogern på forumet her forresten) 87 modell med B230K motor, sitter den høye (lik som på 244'n din)

 

Så tror det sitter i alle innspruts-bila, kanskje de med B23E også..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser den som sitter i bilen din ut nå?

Jeg byttet fra 2x10 til 4x8 (?) og syntes bremsene ble sinnsykt mye bedre! Slapp å høgge pedalen inn for å få effekt.. nå kan jeg bare dytte såvidt;) (Satt litt på spissen,men du skjønner!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser den som sitter i bilen din ut nå?

Jeg byttet fra 2x10 til 4x8 (?) og syntes bremsene ble sinnsykt mye bedre! Slapp å høgge pedalen inn for å få effekt.. nå kan jeg bare dytte såvidt;) (Satt litt på spissen,men du skjønner!)

 

Om du klikker på linken på melding "212" så ser du bilder der på den 244 som jeg har kjøpt som delebil, det er den bremsekraftforsterkeren jeg lurer på å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klikker på linken på melding "212" så ser du bilder der på den 244 som jeg har kjøpt som delebil, det er den bremsekraftforsterkeren jeg lurer på å bruke.

 

Ja, det er den tynne.. Hvis du først skal bytte, er det jo like greit å få tak i en stor en. (satt i Glt, varevogner, turbo ++)

Jeg har en liggende, men lurer på om den skal brukes, men det er ikke vansklig å få tak i, uansett. Skal se om jeg får rota opp et bilde av den store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klikker på linken på melding "212" så ser du bilder der på den 244 som jeg har kjøpt som delebil, det er den bremsekraftforsterkeren jeg lurer på å bruke.

 

SUC51290.jpg

 

et elendig bilde (ikke kommenter motorrommet;) ) du ser den såvidt øverst til høyre der. Kan strengt tatt gå ut og ta et nytt bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kode YVl D3 - Alternativ motor:

Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode

YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres:

- Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med

forfjærer det.nr. 1229 337 *).

Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5

Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5

- Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn:

Delenr. 1246228/1246229 (h og v)

Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk)

Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk)

- Bremsene bygges om slik:

Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk)

Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336

(På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.)

*) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam.

 

 

Dette er den tykke med liten diameter.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår