Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

• Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stilig prosjekt du har gående her... Har ikke fått lest alt ennå, må ta meg en kveld i julen å lese også.

Men har et lite spm angående denne bukken din. Når du vrir på bilen hvor høyt over gulvet er det høyeste puntet på bilen? Tenkte jeg skulle lage en selv, men om jeg da kan bruke dine mål eller må lage egne pga litt lav garasjeport.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å diskuterte med en kompis i dag, han påsto at jeg behøvde bare en bensinpumpe og det var den i tanken. Jeg sa at jeg hadde lest på forumet her at jeg må ha en sugepumpe i tanken + en trykkpumpe. Vi ble IKKE enige, så nå vil jeg høre hva som er riktig???.

Det gjelder til T5 motoren!!!

Tøft prosjekt du holder på med! Blir litt utenom det vanlige:)

Skal du bruke originale oppsettet med matepumpe i tanken og trykkpumpe så må du ha begge, ville kanskje vurdert ei pumpe fra 850. Denne må du da felle ned i tanken slik som den er på 850. Fordelen er jo at du slipper pumpe under bilen som kan kødde til og du får ei pumpe som gir godt med bensin. Her er tilkoblinger både for trykk og retur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig prosjekt du har gående her... Har ikke fått lest alt ennå, må ta meg en kveld i julen å lese også.

Men har et lite spm angående denne bukken din. Når du vrir på bilen hvor høyt over gulvet er det høyeste puntet på bilen? Tenkte jeg skulle lage en selv, men om jeg da kan bruke dine mål eller må lage egne pga litt lav garasjeport.

Høyden når bilen står på siden er 190cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering selv om det er dårlig med tilbakemeldinger her....

Fikk lånt sveiseapparatet til kompisen min som driver å hjelper meg, etter at mitt apparat begynte å spytte hønsedritt i går.

DSC01877.JPG

Det var mye skjult rust under kanalen på andre siden, så da måtte vi til med tynnplater.

DSC01869.JPG

DSC01870.JPG

Her har vi fått sveiset inn nye biter innvendig i kanalen

DSC01871.JPG

Her har vi fått på kaldgalvanisering og litt lakk.

DSC01872.JPG

Kameraten min Odd står og sliper sveiser.

DSC01876.JPG

Blir mye støv etter noen dager med sveis og slip.

DSC01878.JPG

Fortsettelse følger 3. juledag, nå vil jeg drikke ØL.

GOD JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider