Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

• Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke gjort noe med motoren enda, har bare begynt å samle deler. Mangler fortsatt bunnpanne til 960 og motorfester, men de kan jeg jo lage også

ok,har noen 960 motorfester og nytype innsug samt 960 vannrør liggende.

Skulle egentlig sendes til en her på forumet men ble bare rot i innboksen min:drunk:

delene finns fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.

Den andre hjulbuen, skjermen var en del bulka så det var litt mere jobb.

DSC01901.JPG

Har skjært vekk den gamle sveisinga som var helt grusom, og felt inn nye plater.

DSC01896.JPG

Slik var den gamle rustsveisinga utført, de hadde lagt lapper på innsiden og sveiset????

DSC01898.JPG

Det ser IKKE bra ut......

DSC01902.JPG

....men dette ordnes i morgen, så da kan dere sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har dokumentasjonspapirer på coilovere fra Selholm her? Har vært i kontakt med de i 2mnd nå, og de har lovt meg å sende papirene som skal følge med, men jeg har ikke fått noe enda!!!!

BT vile gjerne se de papirene før de ville avgjøre om jeg kunne få de godkjent. Gir ikke 20-25000,- for noe som jeg ikke får godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksospotte: Ta en prat/telefon til Svendsen Eksos, hør hva de bruker, evt hvor mye de tar for pottene.

De bygde 2.5" på almera'n til en på jobben, han betalte ca 5 000 kr.

Det er jo egentlig billig, for du får jo garanti og shit.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny liten oppdatering, det er vel kanskje ikke så interesant.... men dette har vi gjort i kveld.

Ferdig med å bytte ut gammelt sveisarbeid, så nå er bilen 100% rustfri om jeg ser bort fra hjulbrønnene som skal sjæres bort i morgen. Etter det så er det gulvet over bakakselen som står for tur, det skal løftes 5-6cm.

DSC01920.JPG

Ny oppdatering i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har dokumentasjonspapirer på coilovere fra Selholm her? Har vært i kontakt med de i 2mnd nå, og de har lovt meg å sende papirene som skal følge med, men jeg har ikke fått noe enda!!!!

BT vile gjerne se de papirene før de ville avgjøre om jeg kunne få de godkjent. Gir ikke 20-25000,- for noe som jeg ikke får godkjent.

Papirer har jeg ikke,men jeg kjøpte "kit" ifra sam for å bygge selv og søkte så om dette.Skulle få det godkjent og eneste dokumentasjonen jeg trengte på selve fjærbeina var kopi av sveisesertifikatet til sveisern..

De delene kosta ikke mange lappene,så får du ikke de til 20 lapper godkjent

så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirer har jeg ikke,men jeg kjøpte "kit" ifra sam for å bygge selv og søkte så om dette.Skulle få det godkjent og eneste dokumentasjonen jeg trengte på selve fjærbeina var kopi av sveisesertifikatet til sveisern..

De delene kosta ikke mange lappene,så får du ikke de til 20 lapper godkjent

så vet ikke jeg.

Han på BT som jeg snakket med ville ikke godkjenne coilovere om jeg kjøpte byggesett og fikk en sertifisert sveiser til å fikse det, derfor må jeg satse på Selholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på BT som jeg snakket med ville ikke godkjenne coilovere om jeg kjøpte byggesett og fikk en sertifisert sveiser til å fikse det, derfor må jeg satse på Selholm.

oki,det ville nemlig han jeg sendte søknaden til..

Forskjell ifra biltilsyn til biltilsyn det der..

Er en her på forumet med 240 som er godkjent med sellholm bein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider