Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

242-T5: Jeg kjører med 8,5x19'' felger foran og bak, ET0 bak og ET10 foran. Dette er det jeg kaller mest ekstrem sporvidde uten modifikasjoener annet enn å ta innbretten bort.

 

Så med dine hjul ville jeg også satset på ET 0 bak og ET10 foran siden du skal ha 8x20''.

 

Takk, da satser jeg på det jeg også, men blir sporvidden riktig for jeg skal ha det godkjennt. Har snakket med BT om 20" og de hadde ingen innvendinger til det bare sporvidden er riktig og at han kunne få lillefingeren mellom skjermkant og dekk + at det måtte ikke ta borti noen plass på fullt rattutslag og belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke 242-T5 er Sein om å bare få bredda den akselen..Da Spacere ikke blir godkjent hos BT

 

Tror det skal gå bra å bruke spacere, hvis du trenger det. Sålenge du bruker Volvo's orginale spacere til 240 serien. De er derimot ikke godkjent på 245'n. Men det har ikke noe å si på dette prosjektet.

 

Beachee

76/84- 242 turbo int. us edition (b21et/M90)

79/93- 242 turbo int. (b230fk/M90)

86- 245 TD Prøveprosjekt, godkjent BT (Mithubitshi motor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer her da, ingen tilgang på 3 dager?

...men en liten oppdatering igjen.

Vi har fått laget motorfester, grunnet de og prøvemontert de. Har også satt inn motoren for å tilpasse nye girkassefester og for å finne ut hvor mye jeg må forlenge mellomakselen, tror det er snakk om 10-15 cm.

 

DSC01974.JPG

 

DSC01975.JPG

 

DSC01979.JPG

 

Har endelig fått de nye baklysa også, med LED bremselys men har ikke tatt bilde av de enda.

 

Så vi fortsetter noen dager til før det blir en LAAAANNNNG ferie i Thailand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper på det.

Det blir faen meg tøft det du driver med også, hvor mange timer i døgnet er det hos deg?:confused: :zzzz:

 

ja det blir tøft, mye bra arbeid du gjør må jeg få si:D

jeg jobber på vanlig jobb fra halv 8 til halv 4, så er det rett opp på verkstedet å sette i gang:D så det blir fort noen timer ja, spes når det er minus der inne hehe

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg ville få problemer med å montere starteren når jeg så dette.

DSC01977.JPG

 

....men etter en tur til en volvforhandler og litt leiting i delelistene så dukket det opp noe som jeg ikke trodde fantes, men som jeg håpet på.

DSC01980.JPG

 

Trodde jeg måtte lage den delen, men det slapp jeg heldigvis.

 

Legger ut bilde av de nye baklysa mine også, er vel ikke sikkert de faller i smak hos alle her men......

Syntes dere jeg skal montere de med siden av hverandre eller skal jeg sette de over hverandre? De er 10cm i diameter.

DSC01981.JPG

 

Nå blir det stille her frem til mars, for nå er det rett før jeg reiser til Thailand...hehe :???: :disco :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det 15000 visninger:thumb :thumb :disco

Per 13.02.2007 kl12:00 er det 21,142 visninger! :thumb Jeg støtter de her som sier vi er født med to øyne og to ører, men bare én munn! grinchy (Hvordan det blir med de ti fingrene er jeg ikke sikker på.. Ser noen her presterer å trøkke ut av seg ti innlegg om dagen. Tilfeldig? Neppe..)

 

Så, må si også jeg beundrer innsatsviljen din. :) Jeg har stående en '78 242 som jeg har vurdert å sette på baklamper fra BX. Slik han svensken gjorde med Pug 405(?) baklamper. Ellers har jeg en '72 144 som jeg digger fronten på, så jeg har fantasert om å hive den på.. og så kommer du og han svensken og gjør det! Jeg må få ut fingern og inn med en garasje. :chairshot

Hmm hmm... det var tusen ting jeg tenkte å kommentere underveis i tråden, men det kommer jeg nok tilbake til når du er tilbake. :hellothere: :volvsmile

 

PS! Som en her sa, se i teknisk-forumet. I Den STORE sticky-tråden her på tekniskforumet! har vi gått sammen og kokt sammen de viktigste trådene. :thumb

 

'till next time:

 

Skody :hide

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Prosjektet er ikke gitt opp, men har vært syk etter at jeg kom hjem fra Thailand.

Har fått levert en del bakstilling deler til sandblåsing, og har fått kjøpt meg et nytt Kemppi TIG apparat. Har også sendt en ny mail til BT med spesifikasjoner på Selholm coilovere i håp om å få det godkjent.

Håper å komme i gang igjen neste uke, om prøvene fra legen er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår