Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

Hallå!

Tack för det! kul att du gillar bygget.

 

ser ut att bli grymt!

 

Mvh Almqvist "köttbulleland"

 

off topic men : bygget ditt er sjukt!! :D

men du får ikke besiktigat den siden det er en 78modell?

kenneth

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

off topic men : bygget ditt er sjukt!! :D

men du får ikke besiktigat den siden det er en 78modell?

kenneth

 

Det er Almqvist sin bil du mener vel? Vet ikke helt hvorfor du skriver det i min tråd men....

 

 

Så til dagens jobb.

Motorfester og gearkassefeste er nå ferdige, ble knallstivt og bra.

Kjøpte meg 20" felger og dekk i dag, ble ikke akkurat de jeg hadde tenkt meg men jeg måtte kjøpe noen som ikke var boret. Får de til fredagen ferdig boret. Da ET. ikke ble riktig selv om jeg kjøpte uboret så skulle jeg få med spacere som skulle få de til å sitte perfekt......får vel ikke godkjennt dette heller men det har jeg etter hvert gitt opp.

I morgen blir det ombygging av tunnel for å få gearspaken til å sitte riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at du gir opp godkjenning :(

 

Jeg gir ikke opp å godkjenne bilen, men jeg måtte gi opp coilovere foran da BT ikke ville godkjenne Selholm, så nå har jeg bestilt fjærer fra Åkrene.

Hadde også tenkt å prøve å få godkjennt 20"felger, men det nytter vel heller ikke når jeg må bruke spacere, jeg kan jo prøve men det ender vel med å vise bilen på noen trøtte 14" stålfelger.... kommer nok til å se bra ut...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kjedelig oppdatering....

 

I dag har vi forlenget tunnelen ved girspaken for å få overføringen til å passe, kunne jo kappet overføringen men jeg så føre meg at det ville bli bra å flyte spaken 8 cm. bakover. Har jeg drite meg ut der??? Jeg har jo aldri kjørt 242 så jeg husker ikke hvordan spaken står i forhold til sete, mulig det blir for langt bak....

Har også laget avstivningstag til motor, noe små puss igjen på det.

Og motorfestene er ferdig, men det har jeg kanskje skrevet før...

 

motorfeste3.JPG

girspakhull.JPG

motorstag.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spaken står på samme stedet i alle 242/244/245, så det er jo bare å sette seg inn i en annen orginal bil, spørs jo litt på hvor høy du er da, dvs hvor langt bak sete skal stå, er bare å prøve seg fram i en annen 240, men jeg har aldri hørt om noen som har flytta tunellen, det letteste ville vel være å kutte overføringa.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spaken står på samme stedet i alle 242/244/245, så det er jo bare å sette seg inn i en annen orginal bil, spørs jo litt på hvor høy du er da, dvs hvor langt bak sete skal stå, er bare å prøve seg fram i en annen 240, men jeg har aldri hørt om noen som har flytta tunellen, det letteste ville vel være å kutte overføringa.

 

Det er bare jeg som er så gal å har gammel volvo rundt her.... derfor er det ingen jeg kan prøve sitte...hehe

Er fullstendig klar over at det er vanlig å kappe overføringen, men tenkte det kunne være bra å ha spaken lenger bak..mulig jeg har drite på draget der..men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt framfjærer fra Åkrene nå. Hadde tenkt meg 100mm senk, men reduserte det til 80mm. Spurte om det var problemer med å få godkjent de men det hadde de aldri hørt om. De sa at både BT og politi kjøpte fjærer fra de. Jeg viste ikke hvor stive jeg skulle ha de så de annbefalte 30-40% stivere en orginal, så da bestilte jeg det. Som jeg har skrevet før så har jeg aldri vært borti volvo før, så da har jeg ikke peiling på hvor stive de skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få låne turbofelgene jeg kjøpte av deg til godkjenning :tannløs:

 

hehe...hadde blitt tøft det...du for pusse de opp så for vi se :)

 

Hvorfor i himmelens navn satser du ikke på den GLE bilen istedet,det er jo mye mere bil?:bump

 

En totalt opprustet 244 GLE med 26000,- i heftelser er ikke stort å satse på...

Kjøpte den kunn for servon og bakakselen, solgte den for 2000,- her om dagen med el takluke, el. vinduer, sentrallås og GLE instrumentering + at han for 1500,-i vrakpant selv om det er heftelser... Han gjorde vel en god handel der?? hehe

Det var jo ingen her inne som ville ha den...:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår