Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva skjer a?

 

Det skjer litt nå... Har forlenget mellomakselen 21,5 cm, snudd turbon for å få eksososen rette veien, holder på å lage et mellomstykke på flensen nå så ikke turbon blir liggende inntill manifolden, skal kjøpe eksosrør og bend i morgen. Er det noen her som vet hvor jeg kan få kjøpt eksosflensen til turbon, har de slikt på svendsen eksos eller lignende tro? Orginal volvo er sikkert dyrt..

Litt viktig å bli ferdig med alle tilpassningende til alt som har med motor å gjøre nå slik at jeg kan få plukket den ut igjen og gjort meg ferdig under.

20" felgene får jeg til mandag eller tirsdag, blir spennende å se hvordan det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til de med høy IQ her....

Over bakakselen tenkte jeg å lage et rektangulert eksosrør for å få bedre plass, hvor bredt må det være om det er 2 cm høyt og eksosrøret er 3"? Det er vel noe med motstand og slike ting... Tenkte og lage det 20 cm bredt, men vet ikke hvordan det blir!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til de med høy IQ her....

Over bakakselen tenkte jeg å lage et rektangulert eksosrør for å få bedre plass, hvor bredt må det være om det er 2 cm høyt og eksosrøret er 3"? Det er vel noe med motstand og slike ting... Tenkte og lage det 20 cm bredt, men vet ikke hvordan det blir!!

 

Skal du ha eksakt samme arealet, må du opp på 22,8cm bredde..

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg ha fått de nye 20" men så hadde de klart det kunststykke å borre feil boltsirkel. Skulle jo ha 108-5 og så hadde de borret 114,5-5.....?????:knock:

Så om ikke det var nok så var de redd for at det var de siste uborra felgene de hadde!!!!! Skal ringe og snakke med de til mandagen igjen, faen meg godt at bilen ikke skal på veien med det første, ellers så hadde det vært krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.

Vi har nå gjort eksosen 98% ferdig, har laget et spesialrør over bakakselen...det ble knallbra, 2,5 cm. høyt og 22-23 brett. For å få det 100% så må vi kutte litt i bilen igjen...skal lage tunnelen litt bredere bak så det blir plass til røret der. Eksosen er 3" med mellom og bakpotte. Røre ned fra turbon er 2,5" for at det skulle passe, men når det blir større turbo senere så blir det også 3".

Bilder av spesialrøret bak kommer til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi prøvemontert bakakselen for å se hvordan det nye røret ville passe, og det passet perfekt. 8 cm. klaring fra akselen og opp til røret når den er senket slik jeg skal ha den, regner ikke med så mye fjæring.... blir vel temmelig stiv...tror jeg. I morgen skal bakpotta monteres, den skal felles litt opp i bunn av kofferten, mitt på.

 

Her er et bilde av det nye røret når det ligger på hodet på arbeidsbenken

bend.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf.fra der som jeg har bestilt 20" felger i dag, de hadde jo boret feil boltsirkel på de så nå ville han se om det lot seg gjøre å bore nye hull slik at det ble dobbelt opp...SKEPTISK...

Det blir jo ikke synlig for det er felger med lukket senter, men blir ikke felgen svekket med 10 hull?? Jeg bare spørr...er det noen her som har en kommentar på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf.fra der som jeg har bestilt 20" felger i dag, de hadde jo boret feil boltsirkel på de så nå ville han se om det lot seg gjøre å bore nye hull slik at det ble dobbelt opp...SKEPTISK...

Det blir jo ikke synlig for det er felger med lukket senter, men blir ikke felgen svekket med 10 hull?? Jeg bare spørr...er det noen her som har en kommentar på det??

 

man får jo felger med dobbelt sett hull... menne vet ikke om de de blir mye svekket av den grunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaa, oppdaga tråden for seint!! Ville sååå kjøpe de el-vinduene du hadde ja.. Faen ta.

 

Uansett, så er selve prosjektet ditt kjempekult! Alltid kult å se noen ta noen skikkelige inngrep i 240en, spesielt slik du gjør.. Fortsett slik, gleder meg til videre oppdateringer :D

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår