Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

• Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette ser bøst ut, hva skal du gjøre med røven på`n a? ;)

Skal prøve å forklare det kort, er jo ikke så mye men...

Skal montere inn 4.stk 100mm runde baklys, de skal felles inn slik at glassene bare kommer litt utenfor bakplaten som også blir bygd litt om, den blir flat mellom lysa bortsett fra der skiltet står, det blir felt inn. Skal lage fanger som blir integrert i bakplaten,den blir 5-6 cm. bred, og under den på mitten kommer et ovalt eksosrør ut som blir halveis innfelt. Oppmåling og planlegging er ferdig så jeg regner med at vi er godt i gang i morgen. Tror ikke dette blir så veldig vanskelig:drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare bøye meg i støvet, dette er fantastisk!

Har lest hele tråden grundig nå og er mildt sagt imponert!

Så mye arbeidsvilje, nøyaktighet, perfeksjonering, effektivitet, stå på mot og ikke minst planlegging er noen få stikkord jeg kommer på mens jeg skriver denne posten.

For meg er dette en drøm, bygge bil i en så flott garage med alle typer vertøy og plass, det er flott å se at noen virkelig bruker garagen til det den skal brukes til.

En dag når jeg har blitt eldre skal jeg gjøre noe sånt som du gjør her, livet er en stor leksjonsbok så jeg håper sveise egenskaper er inni der :)

Vil bare si lykke til og kom med flere oppdateringer!

PS: Du er veldig flink til å oppdatere, ikke minst med bilder som beskriver små detaljer du gjør.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare bøye meg i støvet, dette er fantastisk!

Har lest hele tråden grundig nå og er mildt sagt imponert!

Så mye arbeidsvilje, nøyaktighet, perfeksjonering, effektivitet, stå på mot og ikke minst planlegging er noen få stikkord jeg kommer på mens jeg skriver denne posten.

For meg er dette en drøm, bygge bil i en så flott garage med alle typer vertøy og plass, det er flott å se at noen virkelig bruker garagen til det den skal brukes til.

En dag når jeg har blitt eldre skal jeg gjøre noe sånt som du gjør her, livet er en stor leksjonsbok så jeg håper sveise egenskaper er inni der :)

Vil bare si lykke til og kom med flere oppdateringer!

PS: Du er veldig flink til å oppdatere, ikke minst med bilder som beskriver små detaljer du gjør.

Stå på!

Takk for alle de hyggelige kommentarene.:morph:

Oppdatering med bilder kommer en av dagene. Holder på med ombygging av bakparten nå, og jeg tar bilder steg for steg, men det er ikke sikkert at det faller i smak for alle. Jeg er selv litt usikker da det er veldig vanskelig å se hvordan det blir før det er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering av bakplaten.

Før kritikken kommer så må jeg si at det er ikke ferdig enda, vi holder nå på med den nedre platen og fangeren hvor eksosen skal komme igjennom.

Det er nok noen her som syntes det ligner en Lada bakfra,men det kan bli en tøff Lada.

Noen bilder av oppbyggingen.

Bruker pappmal

DSC01992.JPG

Prøver litt...

DSC01993.JPG

Punkta fast den ene siden

DSC01997.JPG

Kuttet opp på den andre siden også

DSC01998.JPG

Sveiset fast begge sidene

DSC01999.JPG

Punktet fast plate under skiltet

DSC02000.JPG

Sveiset og slipt ferdig

DSC02001.JPG

Holder på med resten,så flere bilder kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider