Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, det her kan vel gi deg inspirasjon:

HyperLite-Bar-Animation.gif

 

Den der er litt for sen da, du skal jo ha runde lys.. Men jeg tenkte mer på virkemåten.. dvs kjørelys, bremselys og blinklys i samme lyktene..

 

242t5.jpg

 

Tror ikke jeg ville kjørt "lexus lys" bak.. tror det vil se litt rart ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi fått laget bakplata,det ble mye kapp og sveis da den skal kuve alle veier. Fangeren blir laget i morgen.

Måtte fjerne sviveren for å komme bedre til.

 

Slik startet vi på plata, måtte splitte mye.

DSC02002.JPG

 

Begynner å hjelpe seg nå.

DSC02003.JPG

 

Da var hullet til eksosen ferdig også.

DSC02004.JPG

 

Så i morgen skal vi lage fangeren og sveise den fast.

DSC02005.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritfett prosjekt! Det blir nok helt konge med de lyktene bake også!

 

Men den bakplata..

Du hakke no form for forsterkninger under den?

Siden det var en støtfanger der før?

Får man godkjent dette?

<o>1996 Audi A4 1,8TQ

<x>1994 Audi 80 2,0

<x>1986 Volvo 240 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritfett prosjekt! Det blir nok helt konge med de lyktene bake også!

 

Men den bakplata..

Du hakke no form for forsterkninger under den?

Siden det var en støtfanger der før?

Får man godkjent dette?

 

øøøøøhhhhhh.........det har jeg egentlig ikke tenkt på......

men nå kommer den nye fangeren rett over falsen som står bak der oginalfangeren stod, og det er rett bak bunnen på kofferten og der er det helt stivt.

Er det noe krav til å bruke orginal fangerfestene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøøøhhhhhh.........det har jeg egentlig ikke tenkt på......

men nå kommer den nye fangeren rett over falsen som står bak der oginalfangeren stod, og det er rett bak bunnen på kofferten og der er det helt stivt.

Er det noe krav til å bruke orginal fangerfestene?

 

Hei, tror faktisk ikke det er krav til støtfanger bak?

Så lenge bilen ikke har noen skarpe kanter, så tror jeg ikke de kan hindre deg i å kjøre uten støtfanger?

 

Jeg ville bygget noe "bur" bak der da, gjerne skrudd fast i de bjelkene man skrur fast hengerfeste i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tror faktisk ikke det er krav til støtfanger bak?

Så lenge bilen ikke har noen skarpe kanter, så tror jeg ikke de kan hindre deg i å kjøre uten støtfanger?

 

Jeg ville bygget noe "bur" bak der da, gjerne skrudd fast i de bjelkene man skrur fast hengerfeste i.

 

Bakplaten står ikke helt løs, den er sveiset fast på begge sidene inn under der hjulbrønnene var så platen går i ett med bunnen der, og så har jeg sveiset et 8mm rundtjern nederst mellom der, så den er stiv som pokker. Skal ta noen bilder der senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakplaten står ikke helt løs, den er sveiset fast på begge sidene inn under der hjulbrønnene var så platen går i ett med bunnen der, og så har jeg sveiset et 8mm rundtjern nederst mellom der, så den er stiv som pokker. Skal ta noen bilder der senere.

 

ja, jeg tenkte mer på å slippe å vrake hele bilen om en lada kræsjer i 5km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tenkte mer på å slippe å vrake hele bilen om en lada kræsjer i 5km/t

 

hehe... Hvordan var det igjen med det svaret du fikk fra BT om bur (er litt tregg jeg vet du)

Har jeg lov til å lage halvbur selv og ha det i når jeg viser bilen om jeg ikke har skråstag fram i døra? Tenkte å lage det selv så får jeg det mere slik jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig dag i garasjen.

Gikk tom for gass til mig'n tidlig på dagen, så da tok jeg å koblet til argonflasken som jeg har til tig'n, men det gikk dårlig.... ble jævla rare og stygge sveiser så det kuttet vi bare ut.

Jeg var 100% sikker på at det ikke skulle være noen forskjell på sveisinga, men der tok jeg feil. For bytte flaske over pinse.

Vi fikk formet til fangeren og laget utsparing til eksosen før det skar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet de nye 20" i dag, det var egentlig ikke den felg typen jeg hadde tenkt meg, men det var det eneste slaget de hadde som var uboret. Det er dekt felgsenter på disse , jeg syntes det er penere når boltsirkelen er synlig. Skulle ha 35 profil, men det ble 30.

Syntes dere det ble for jævlig?

 

DSC02008.JPG

 

Platen over felgsenteret er ikke på her, men det ser dere vel...

 

DSC02007.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår