Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

• Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dæven døtte, nå har jeg brukt mange timer på å lese og glo! Detta er bare knalltøft! Fikk virkelig lyst til å dra i garasjen å finne fram esab-apparatet mitt. Digg å sveise på bart/rent metall. Hva bruker du TIG-apparatet til? Rustfritt, eller Aluminium? Mye kosta det?

Hva slags femmer ere du har gått til anskaffelse av? 2,3T5?

Og en ting til. Hadde vært litt morro å fått litt info/en anelse om eieren?

Alder, yrke, etc:)

Hilsen: Daniel

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte, nå har jeg brukt mange timer på å lese og glo! Detta er bare knalltøft! Fikk virkelig lyst til å dra i garasjen å finne fram esab-apparatet mitt. Digg å sveise på bart/rent metall. Hva bruker du TIG-apparatet til? Rustfritt, eller Aluminium? Mye kosta det?

Hva slags femmer ere du har gått til anskaffelse av? 2,3T5?

Og en ting til. Hadde vært litt morro å fått litt info/en anelse om eieren?

Alder, yrke, etc:)

Hilsen: Daniel

Hallo, bra du liker prosjektet.

Jeg kjøpte inn TIG'n for at "det er kjekt å ha".

Jeg ga 18000,- for TIG'n, og det er bare for vanlig og rustfritt, aluminium var 10000,- dyrere, men har MIG med alutråd.

Motoren er en 2,3 T5 slik du skriver.

Til de andre spørsmålene dine så må jeg si at litt hemmeligheter må jeg ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært snakket litt om carbonpanser her på forumet tidligere, og i kveld var jeg borte på værkstedet til kompisen min som driver å kjører baneløp.

Vi begynnte å snakke om carbon, og da sa han at han kjennte en i løpsmiljøet som støpte mye i carbon, han hadde faktisk støpt litt for kompisen min tidligere...men nok om det.

Han ville ha carbonpanser på løpsbilen sin, og da sa jeg at det ville jeg også ha...og kanskje flere med meg, han skulle høre om det var mulig å få laget dette i løpet av vinteren. Om det da var flere intresserte så gikk det vel kanskje å få ned prisen litt.

Vet enda ikke hva dette vil koste, men legg en melding igjen her om det er interesse så kan vi se hva det blir ut av det.

Det er bare en mulighet ikke helt sikkert at han kan gjøre det.

Det er da snakk om panser som er på denne, men uten hull.

22082007015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bygge om frontplata til -86 da, går ann det og!

OT:

Har du no mer info om den EVO-motoren? TWO-Valve-toppen og det der, veldig interessert/interessant!

Finnes btw en hel haug med forskjellige topper til volvo's rødblokker, men de er svært sjeldne. 16V R-sport, Raceman o.s.v

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bygge om frontplata til -86 da, går ann det og!

OT:

Har du no mer info om den EVO-motoren? TWO-Valve-toppen og det der, veldig interessert/interessant!

Finnes btw en hel haug med forskjellige topper til volvo's rødblokker, men de er svært sjeldne. 16V R-sport, Raceman o.s.v

Det er vel ikke frontplata som er problemet, men bak-kanten på panseret ettersom jeg forsto.

Skal snakke med han en av dagene igjen, skal høre med han om motoren da.

Han hadde en 242 tidligere med Raceman topp, mener det var 275 hk i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider