Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sendte mail til BT i går med spørsmål om godkjenning av elektriske døråpnere utvendig, og fikk svar i dag:

 

Hei!

Vi har diskutert problemstillingen knyttet til utvendig dørhåndtak, og kan ikke se at det skal være noe til hinder for ikke å ha dørhåndtak utvendig på denne bilen. I fører- eller passasjerrom med flere dører må alltid minst to av dem kunne åpnes fra innsiden. Det er også et krav at betjeningsinnretninger for låsene må ha slik betjeningsbevegelse og være slik plassert at utilsiktet åpning av dørene unngås. Etter vår vurdering betyr dette at det ikke skal være mulig å åpne dører fra innsiden ved hjelp av en fjernkontroll.

 

Det tolket jeg positivt.....

 

Lurer også på om dere vet hvor de selger disse og ev. pris. Tenkte å forandre det til 242T5

242dl.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vallåkra grillen er ferdig, bortsett fra lakering. Grillen og alt bak (utenom IC) blir svart. Vi holder på med noe dill-dall rundt lyktene nå for å få det til å gå mere i ett med grillen (se høyre side).

Har hørt at det er vallåkra stuket som gjelder....:drunk:

 

07112007.JPG

 

07112003.JPG

 

Hva mener du med Vallåkra stuk?

Veit hva Vallåkra er da, vært der siden jeg var 14 utenom i år... :(

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente spacerene til 20" mine på mandag, men vet ikke bredden foran.....

 

Spørsmålet mitt er...Er det lik bredde på spacere foran og bak på 242?

 

Om ikke hva er forskjellen f.ex om jeg har 30mm spacere bak, hva skal jeg ha foran da?

 

Har ikke forstillingen på bilen, derfor jeg har litt problemer.

 

Takker for alle seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla meg en 242 som jeg driver å pussler litt med..

Skal montere bur ,men er ikke halt sikker på om det blir halv eller hel bur... Får vist bare godkjent halvbur etter hva jeg har forstått.

 

Hva er planene dine her?

 

Jeg skal ha halvbur, men skal også fjerne baksete, sveise igjen brannveggen og sidene bak. Tenkte å ha fuel-cell og da tror jeg det er krav at det er helt tett mellom koffert og innvendig. Hele bilen skal lakeres innvendig i samme farve som bilen. Leter etter en pen orange farve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha halvbur, men skal også fjerne baksete, sveise igjen brannveggen og sidene bak. Tenkte å ha fuel-cell og da tror jeg det er krav at det er helt tett mellom koffert og innvendig. Hele bilen skal lakeres innvendig i samme farve som bilen. Leter etter en pen orange farve.

 

 

Har planer om mye av det samme sjøl. (grp a stuk)

 

Blir vannvittig bra det prosjektet ditt:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til BT i går med spørsmål om godkjenning av elektriske døråpnere utvendig, og fikk svar i dag:

 

Hei!

Vi har diskutert problemstillingen knyttet til utvendig dørhåndtak, og kan ikke se at det skal være noe til hinder for ikke å ha dørhåndtak utvendig på denne bilen. I fører- eller passasjerrom med flere dører må alltid minst to av dem kunne åpnes fra innsiden. Det er også et krav at betjeningsinnretninger for låsene må ha slik betjeningsbevegelse og være slik plassert at utilsiktet åpning av dørene unngås. Etter vår vurdering betyr dette at det ikke skal være mulig å åpne dører fra innsiden ved hjelp av en fjernkontroll.

 

Det tolket jeg positivt.....

_________________________________________________________________

 

Veldig tøff bil begynner å bli dette, jeg liker gammel 2-dørs Volvo:volvsmile Respekt av stålarbeidet ditt også, morro med folk som virelig kan å jobbe med stål og ikke er redd for gjøre noen raikale inngrep. Liksom noe annet dette enn en 90-tals japse full av plast, lim og spakkel:m'm:

 

Men er det slik å forstå svaret fra biltilsynet, att det ikke skal være mulig å åpne dørene med fjernkontrollen når du er inne i bilen???:confused: Hvordan vil du isåfall løse dette? Stå på med den gode jobben, morro å følge med her:pray

-94 MB C180

-86 MB 190 2,3-16V

-81 Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til BT i går med spørsmål om godkjenning av elektriske døråpnere utvendig, og fikk svar i dag:

 

Hei!

Vi har diskutert problemstillingen knyttet til utvendig dørhåndtak, og kan ikke se at det skal være noe til hinder for ikke å ha dørhåndtak utvendig på denne bilen. I fører- eller passasjerrom med flere dører må alltid minst to av dem kunne åpnes fra innsiden. Det er også et krav at betjeningsinnretninger for låsene må ha slik betjeningsbevegelse og være slik plassert at utilsiktet åpning av dørene unngås. Etter vår vurdering betyr dette at det ikke skal være mulig å åpne dører fra innsiden ved hjelp av en fjernkontroll.

 

Det tolket jeg positivt.....

_________________________________________________________________

 

Veldig tøff bil begynner å bli dette, jeg liker gammel 2-dørs Volvo:volvsmile Respekt av stålarbeidet ditt også, morro med folk som virelig kan å jobbe med stål og ikke er redd for gjøre noen raikale inngrep. Liksom noe annet dette enn en 90-tals japse full av plast, lim og spakkel:m'm:

 

Men er det slik å forstå svaret fra biltilsynet, att det ikke skal være mulig å åpne dørene med fjernkontrollen når du er inne i bilen???:confused: Hvordan vil du isåfall løse dette? Stå på med den gode jobben, morro å følge med her:pray

 

Jeg skjønnte det slik at jeg kan fjerne de utvendige dørhåndtakene og bruke elektriske åpnere der, men innvenndig må jeg bruke de orginale døråpnerne, og det er jo ikke noe problem å få til.

Fjernkontrollen til åpnerne sitter på en nøkkelring, og om jeg har tenningsnøkkelen på den så skal det vel litt til å komme borti slik at dørene går opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår