Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden han ikke skjønte sammenhengen i "dash" og "floke", viste han sikkert ikke hva flokking var...Er det noen som kan forklare mer hva flokking er?

Fant et firma på nettet som dreiv med det for en stund tilbake, men husker ikke hva det het. Brukes vell mye i rally?

Det heter flocking og ikke flokking. Racefix i stavanger driver blant annet med flocking.

Fra Racefix sin hjemmeside:

Flocking er en overflatebehandling der man elektrostatisk sprøyter nylon eller rayon tråder på en overflate dekket med klebestoff. Siden man lader fibrene elektrostatisk vil disse treffe overflaten stående og skape en velour lignende overflate. En kvadratcentimeter kan dekkes av hele 25.000 slike fibre. Flocking brukes i rally og race sammenheng ofte på dashbord og interiørdeler da overflaten hindrer lysrefleksjon. Det finnes et utall farger å velge mellom, vi lagerfører svart og lysegrått. Andre farger skaffes på bestilling. Vi bruker epoxybaserte klebestoffer som gir en meget slitesterk og holdbar overflate. Vi blander og fargepigmenter i for å sørge for en heldekkende og fargeekte overflater. Det er stort sett kun fantasien som setter grenser for hvor man kan benytte flocking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ebay nå og søkt på Autometer, men alle instrumentene er feil måle enhet ( heter det det?)

Hvor finner jeg speddometer som går i km, vann i celsius og olje i kg? Vet at Autometer lager det, men finner det ikke...

Er jo knallbillig å bestille i usa i forhold til de norske prisene.

Kjempeglad om noen her kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter flocking og ikke flokking. Racefix i stavanger driver blant annet med flocking.

Fra Racefix sin hjemmeside:

Flocking er en overflatebehandling der man elektrostatisk sprøyter nylon eller rayon tråder på en overflate dekket med klebestoff. Siden man lader fibrene elektrostatisk vil disse treffe overflaten stående og skape en velour lignende overflate. En kvadratcentimeter kan dekkes av hele 25.000 slike fibre. Flocking brukes i rally og race sammenheng ofte på dashbord og interiørdeler da overflaten hindrer lysrefleksjon. Det finnes et utall farger å velge mellom, vi lagerfører svart og lysegrått. Andre farger skaffes på bestilling. Vi bruker epoxybaserte klebestoffer som gir en meget slitesterk og holdbar overflate. Vi blander og fargepigmenter i for å sørge for en heldekkende og fargeekte overflater. Det er stort sett kun fantasien som setter grenser for hvor man kan benytte flocking.

skjønt det heter flocking og ikke flokking:P

Blir rått det dashbordet ditt altså! Måle enhet blir vell riktig betegnelse ja:)

Hva skjer med dashen da? Flokka, flocka, fløkka, eller lakka?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ebay nå og søkt på Autometer, men alle instrumentene er feil måle enhet ( heter det det?)

Hvor finner jeg speddometer som går i km, vann i celsius og olje i kg? Vet at Autometer lager det, men finner det ikke...

Prøv deg på en mail til Autometer og hør hva de har av forhandlere i statene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Sjekk summitracing.com, de har autometer i metriske enheter! Rått prosjekt forresten!

--------------------------------

'03 Focus RS

'82 Granada 2,0i

'74 Granada 3000 GXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønt det heter flocking og ikke flokking:P

Blir rått det dashbordet ditt altså! Måle enhet blir vell riktig betegnelse ja:)

Hva skjer med dashen da? Flokka, flocka, fløkka, eller lakka?

Blir lakka.

Toppen og platene bak instrumentene og skjermen lakker jeg sort matt, resten av dash'n blir orange som resten av bilen.

Tror faktisk det blir bra.

Skal på ferie 3 uker til thailand i februar, skal kikke etter skjerm der....regner med at de fleste skjermene blir laget i asia, så da kan det jo hende at det er litt billigere der.

Kanskje jeg kan finne noen fake autometer der også...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lakka.

Toppen og platene bak instrumentene og skjermen lakker jeg sort matt, resten av dash'n blir orange som resten av bilen.

Tror faktisk det blir bra.

Skal på ferie 3 uker til thailand i februar, skal kikke etter skjerm der....regner med at de fleste skjermene blir laget i asia, så da kan det jo hende at det er litt billigere der.

Kanskje jeg kan finne noen fake autometer der også...hehe

Bare du ikke finner deg det alle andre finner seg i Thailand..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider