Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

Må bare si det igjen! Sykt!

Jækli bra arbeid... Åssen i huleste får du til?

Røret rundt rattet, utrolig... Og resten av dashen også!

Tror fargekombinasjonen blir bra;)

Gleder meg til å se dashen med skjerm etc!

Er så mange sider,så husker ikke om du har sagt det... Hvordan blir bilen innvending? Tenker da på stoler, gulv, dørpaneler, hatthylle etc? Blir den "hel" eller litt racepreg(tomt)

Forresten... Tror alle som har lest tidligere poster veit hva du skal til Thailand å gjøre! Blir nok ikke bare "skjermer" der nei^^ måtte bare:P

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare si det igjen! Sykt!

Jækli bra arbeid... Åssen i huleste får du til?

Røret rundt rattet, utrolig... Og resten av dashen også!

Tror fargekombinasjonen blir bra;)

Gleder meg til å se dashen med skjerm etc!

Er så mange sider,så husker ikke om du har sagt det... Hvordan blir bilen innvending? Tenker da på stoler, gulv, dørpaneler, hatthylle etc? Blir den "hel" eller litt racepreg(tomt)

Forresten... Tror alle som har lest tidligere poster veit hva du skal til Thailand å gjøre! Blir nok ikke bare "skjermer" der nei^^ måtte bare:P

Innvendig blir det kunn 2 stoler, baki blir det halvbur og der bakseteryggen sto blir det sveiset inn en plate som går inn i hattehylla. På sidene bak blir det også sveiset inn plater, skal bare beholde hullene til 3-punkt belte. Bøylen blir sort eller mørk grå, og resten blir orange.

Hva jeg skal gjøre i thailand:confused:

Reiser KUNN for å kjøpe skjerm.....:m'm: :m'm:

Vi er 2 gutter som reiser, så det kan hende vi reiser på noen snorkle turer også......:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med "friskluftsanlegget" og demontert alt innvendig igjen. Har begynnt å sveise oss ferdig innvendig nå, skal begynne på festene til bur.

varme6.JPG

varme.JPG

Det er litt forskjell på det gamle og det nye...

varme2.JPG

Har også begynnt å rette litt på de orginale profilene innvendig så det blir litt rettere. Dashen er vekk, og vi har slipt sveisene på konsoll og håndbrekk.

inni.JPG

Så i morgen blir det å sveise fast plater til bur, og kutte vekk noen falser og sveise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet størrelsen på platene som blir sveiset i golvet under buret? Tenkte tykkelse og størrelse på platene.

Boltdiameter for å skru fast buret i gulvet?

de er vel 4mm tykke, å 15X30 cm el no, men litt større er jo litt bedre

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh, 242-T5. Nå må du klikke deg inn på http://www.bilsport.no og laste ned grønnboka. Der finner du alt du lurer på om buret. Er for dumt å gamble på noe sånt. Husker ikke dim, men du skal ha minst tre bolter. Men de blir der mest for syns skyld, for du kan like godt helsveise bur-labbene fast i plattformene i gulvet. For du skal vel ikke demontere buret igjen skal du vel? :)

PS! Og du som er så flink smed bør klare å legge alle rørene HELT ut i kantene. Ellers blir jeg seriøst skuffet. Det verste jeg vet er bur som står midt inne i bilen.

Hvis du sliter med å få a-stolpe og hovedbøyle streverne helt ut, bygger du plattformer like høye som kanalen så du får en flat fot å starte på der. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slett ikke alle biler det er mulig å legge hovedbøyla rundt b-stolpen. Har en tendens til å havne "midt på" sideruta bak. Men men.. safety first. :) Jeg skal i hvertfall bygge førermiljø og sitte tilnærmet perfekt før jeg bygger bur.

Litt inspirasjon:

http://i150.photobucket.com/albums/s99/Bead-lock-1/bilderfreelmia111lite-1.jpg - burføtter/labber/plattformer

http://www.kimorjan.net/torstein/Forum/viewtopic.php?t=265&postdays=0&postorder=asc&start=15 - masse burbyggebilder fra midten av denne siden og noen sider utover :)

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnt på halvbur i dag.

Sveiset fast 4mm plater bak og nede på gulvet som platene til buret skal skrues i.

bur5.JPG

bur4.JPG

Laget hovedbøylen i 47mm rør

bur6.JPG

Prøvemontering...syntes den passer bra, kunne ikke ha den høyere da den ville gå i taktrekket.

bur.JPG

Den står litt langt bak, men det er pga. 3-punkt selen som jeg må ha når jeg viser den til BT.

bur2.JPG

bur3.JPG

I morgen skal vi lage fester for å skru den fast + at vi skal lage rørkrysset bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimums kravene på platene til buret er 5 milimeter. i bilcross vertfall. veit ikke om det er samme kravene når det gjelder `gate bruk`

Da for jeg bare håpe at det ikke er det som gjelder for bur i bil :confused:

Ikke hør på hva andre forteller deg. Alt som står på internett er heller ikke sant. Som sagt, kjøp bilsportboka eller les den her. (http://bilsport.no/reglement/) Der står det i hvertfall ikke 5 mm godstykkelse! :iconsm

Bilforumet.no
Super Moderator
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på hva andre forteller deg. Alt som står på internett er heller ikke sant. Som sagt, kjøp bilsportboka eller les den her. (http://bilsport.no/reglement/) Der står det i hvertfall ikke 5 mm godstykkelse! :iconsm

Mulig jeg er stein dum:confused: ....men jeg finner ikke dette på den siden som du viser til. Har du mulighet for å sakse det, og legge det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider