Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

Hei.

 

vil bare si at du har et kjempe fint prosjekt på gang her, en fryd å lese :)

Følger spent med videre.

 

Bra at du liker prosjektet. :partyon:

Det vil vel stoppe litt opp nå, grunnet at jeg må finne meg en litt bedre 242, men jeg fortsetter å kjøpe inn deler så det er klart når den dukker opp.

Regner med at sviveramma blir klar i kveld:spin , så da blir det vel til at jeg spenner opp den gamle for å se hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om de går lenge til du finner rette prosjekt bilen..blir det vel å tilpasse motor/gear+ andre deler til den bilen du har??? så det er "bolt on" og klart til rette bilen dukker opp..:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om de går lenge til du finner rette prosjekt bilen..blir det vel å tilpasse motor/gear+ andre deler til den bilen du har??? så det er "bolt on" og klart til rette bilen dukker opp..:)

 

Ja det blir vel det, og den gamle blir vel en slaks donorbil. Hadde tenkt å spenne den gamle opp i sviveramma i går, men så gikk vinkelsliperen til hel...:ssip:

Får prøve igjen i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svensken min hadde ikke noen bunnpanne for øyeblikket, men det kan komme inn. Han hadde en 960 han skulle hugge på hånda nå så om motor i den er defekt er det kanskje mulighet for bunnpanne.

 

Det høres bra ut. Skulle han gi deg beskjed? Eller har du et tlf. nr. jeg kan kontakte han på. Skulle hatt motorfester også:shake det baller på seg, og dette er bare i starten av prosjektet:drunk: :drunk: :drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blei jo super dupert, fungerte greit det der jo, det eneste er, hadde det ikke vært bedre med ei sving plate slik at du kunne snurre den (hvis du skjønner hva jeg mener) da hadde du spart plass pluss at du fikk stabiliteten på mittpunktet. men fungerer jo greit det her og da.

 

et spørsmål, så du hadde hengt opp bilen etter taket i taljen. er dette så lurt ? taket tåler dette liksom ? tengte da på kantene, et tak tåler jo ikke så mye da, kan hende jeg tar feil her men..... greit å vite.

 

 

Stå på, blir bra detta :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blei jo super dupert, fungerte greit det der jo, det eneste er, hadde det ikke vært bedre med ei sving plate slik at du kunne snurre den (hvis du skjønner hva jeg mener) da hadde du spart plass pluss at du fikk stabiliteten på mittpunktet. men fungerer jo greit det her og da.

 

et spørsmål, så du hadde hengt opp bilen etter taket i taljen. er dette så lurt ? taket tåler dette liksom ? tengte da på kantene, et tak tåler jo ikke så mye da, kan hende jeg tar feil her men..... greit å vite.

 

 

Stå på, blir bra detta :)

 

Skjønner ikke helt hva du mener, men den er ombygd litt i kveld.

Du har rett med det at kantene på taket ikke tåler det, men denne bilen skal bare kjøres til huggern så da var det ikke så farlig. skal bygge et løftesystem under bilen og opp i talja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok ja det var det jeg ment at taket ikke gjorde se :)

 

ja nå blei det bedre, litt mindre sving radius på det siste bilde, helt OK det.

 

med ei sving plate så mener jeg at du har ei rund plate som er sveiset i mitten på tverr stokken som er skrudd fast i bilen, på den andre siden av sving plata så sveiser du da på et x stort rør el lignende som tåler litt, denne stangen eller røret sveiser du i senter på platen, skrur fast eller bruker en annen løsning for å holde røret på plass i hylsen, hylsen sitter da sveiset på bukken. på denne måten så kan du svinge bilen i en sirkel, altså vogge stystemet uteblir. det blir akkurat som du setter fast-nøkkelen i reim hjulet og drar motoren rundt. i tillegg til dette så kan du bore hull i platen, smokke opp et låse pinne system, da kan du låse bilen fast i hvilken som helst posisjon i sirkelen.

 

du sparer masse plass på dette pluss at det er like enkelt å lage som det systemet du har laget nå.

 

Edit: for å finne høyden på det systemet jeg mener så måler du halve bredden på bilen, da har du høyden for stativet og mittpunktet. ps. er stativet ditt stabilt ? det kan se ut som det er litt korte side bein på det, tenkte på vekt og vippe punkt.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart "grillspyd" du har laga deg!

*må kopieres*

Har ikke et bilde av de tatt med blits? Hvor sånn ca ligger tyngdepunktet i denne bilen? Altså; hvor langt det bør være fra støtfangerfeste opp til akselen det hele dreier rundt?

 

Vurderer ikke å bare bytte rammevangen som er skjev da? Har nettopp pussa opp en 245 der dette har blitt gjort en gang i tiden og har et oppussingsprosjekt på trappene der jeg vet det må gjøres..

 

Liker prosjektet ditt. t5 og 142 stuk er en fin kombinasjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår