på-tværra=) Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 På kondensatoren min er det 2 innganger for + og 2 for -, trenger jeg da kobblingsblokk mellom kabelen fra batteriet og kondensatoren/ forsterkeren, eller kan jeg koble kabelen fra batteriet rett på kondensatoren og så bruke den andre inn/utgangen på kondensatoren til forsterkeren, hvis dere sjønner:D For jeg har lest en plass at men skulle ha en kobblingsblokk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 "færre" kontakter du har i "strøm veien" bedre er det.... enkelt prinsip egentlig.. men om du ikke har nok tilkoblings punkter så må du ha koblings boks. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Ikke noe vits med koblingsblokk da nei.. En koblingsblokk er jo ikke noe hokus pokus. Det som er på toppen av kondisen er jo egentlig også en koblingsblokk :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Slik er den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hehe... fint den...:wonder: men fremdeles samme prinsip...;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hehe... fint den...:wonder: men fremdeles samme prinsip...;) Jah:D Grunnen til at jeg spør om dette er for at jeg har ikke bruk for 2jordings utganger....:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hvis du tenkte å koble forsterkerens minus rett til jord og minus på kondisen ret til jord og så lenge kablen er så korte som mulig så skal ikke ha noe praktisk bettydning ellers kondisen MÅ være så nær sommmulig til forsterkeren om den skal gjøre detn lille nytten sin og enda bedre mest "optimal og riktig" om jord går inn på kondisen først og deretter til forsterkeren... ohms lov.. ;) hvis andre lurte på hvorfor... hørbar? neppe... :D Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hvis du tenkte å koble forsterkerens minus rett til jord og minus på kondisen ret til jord og så lenge kablen er så korte som mulig så skal ikke ha noe praktisk bettydning ellers kondisen MÅ være så nær sommmulig til forsterkeren om den skal gjøre detn lille nytten sin og enda bedre mest "optimal og riktig" om jord går inn på kondisen først og deretter til forsterkeren... ohms lov.. ;) hvis andre lurte på hvorfor... hørbar? neppe... :D Så du mener jeg bør ha forsterker jorden fra forsterkeren til kondensatoren, så fra kondensatoren til karossen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 ja, mest riktig egentlig, husk å passe på å ha så korte kabler som mulig ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 ja, mest riktig egentlig, husk å passe på å ha så korte kabler som mulig ;) Ok, fulgte 2 korte kabler med kondensatoren, men de er tynnere en strømkabelen fra batteriet, og jeg har ikke mere av den kabelen fra batteriet. Men jeg har en enda tykkere kabel som jeg har masse av, kan jeg bruke den istede? Har tenkt å bruke den tykke til jord fra kondensatoren og mellom kondisen og forsterkeren. Og på jord fra batteriet;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Så lenge kabelen hverfal ikke er tynnere en den du bruker på +. Så er det ikke noe problem :) Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Så lenge kabelen hverfal ikke er tynnere en den du bruker på +. Så er det ikke noe problem :) Kom til å tenke på å ha kondensatoren så nær forsterkeren at jeg kan bruke kobberstenger mellom ampen og kondisen, det MÅ bare bli bra, og rått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg