Gå til innhold

Kobblingsblokk og kondensator

Ranger emnet

på-tværra=)

Anbefalte innlegg

På kondensatoren min er det 2 innganger for + og 2 for -, trenger jeg da kobblingsblokk mellom kabelen fra batteriet og kondensatoren/ forsterkeren, eller kan jeg koble kabelen fra batteriet rett på kondensatoren og så bruke den andre inn/utgangen på kondensatoren til forsterkeren, hvis dere sjønner:D

For jeg har lest en plass at men skulle ha en kobblingsblokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tenkte å koble forsterkerens minus rett til jord og minus på kondisen ret til jord og så lenge kablen er så korte som mulig så skal ikke ha noe praktisk bettydning ellers kondisen MÅ være så nær sommmulig til forsterkeren om den skal gjøre detn lille nytten sin og enda bedre mest "optimal og riktig" om jord går inn på kondisen først og deretter til forsterkeren... ohms lov.. ;) hvis andre lurte på hvorfor... hørbar? neppe... :D

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tenkte å koble forsterkerens minus rett til jord og minus på kondisen ret til jord og så lenge kablen er så korte som mulig så skal ikke ha noe praktisk bettydning ellers kondisen MÅ være så nær sommmulig til forsterkeren om den skal gjøre detn lille nytten sin og enda bedre mest "optimal og riktig" om jord går inn på kondisen først og deretter til forsterkeren... ohms lov.. ;) hvis andre lurte på hvorfor... hørbar? neppe... :D

Så du mener jeg bør ha forsterker jorden fra forsterkeren til kondensatoren, så fra kondensatoren til karossen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, mest riktig egentlig, husk å passe på å ha så korte kabler som mulig ;)

Ok, fulgte 2 korte kabler med kondensatoren, men de er tynnere en strømkabelen fra batteriet, og jeg har ikke mere av den kabelen fra batteriet. Men jeg har en enda tykkere kabel som jeg har masse av, kan jeg bruke den istede? Har tenkt å bruke den tykke til jord fra kondensatoren og mellom kondisen og forsterkeren. Og på jord fra batteriet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider