Gå til innhold

B234f (16v DOHC) skal ned i 240'en! Spørsmål osv.

Ranger emnet

Veivalsen

Anbefalte innlegg

Tøft :eddie

Siden det her er første gang jeg trimmer en bilmotor, så tar jeg å lar blokka være og konsentrerer meg mest om toppen osv.

Jeg får vel legge ut noen bilder snart. Det jeg har gjort er å rensa blokka og bunnpanna og malt de rød, så skal jeg polere og diverse på toppen og lokket. Det blir noe enkelt i starten hvertfall.. Doble weber, grenrør, porting og høvling/planing(?) av toppen pluss noe ventil greier og sånt som jeg ikke har greie på som jeg får la noen andre gjøre. Letta svinghjul.. Få vekk de balanseakslene.

Så blir det å sette den inn i 240'en, en gang til jul håper jeg kiddie

For min del så holder 150hk i massevis egentlig, men jeg bare må ha den deilige lyden!

Vet dere hvor mange hester jeg kan oppnå med det jeg nevnte av trim her eller? 200 - 230 hk? Lyden blir vel hvertfall DEILIG eller?

EDIT: nei, denne motoren skal helst ikke raseres selvom det er første gangen jeg trimmer bilmotor. Hvis jeg ikke hadde brydd meg så hadde jeg bare kjørt på og ikke giddi å spurt her :P

Har sett altfor mange av de som "trimmer" biler hvor dem bare har tatt av katalysatorer og satt på powerflter... Det høres bare ut som om dem har høl i potta.. Jeg vil ikk ha noe av sånt heller. Må bli ordentlig saker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med helt standard innmat, men med ettermarkedsprut fra Automotive, egenprodusert innsug og 4 separate spjellhus fikk bruttern 180 hk og 260 nm. Husker ikke ved hvilket turtall.

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av motoren, hvis dere vil se:

bildevolvo019ax3.jpg

bildevolvo017rj6.jpg

bildevolvo015mp2.jpg

Har bare fjerna alt oljesølet på delene og malt blokka rød.

Her er 240'en forresten :P Stygg som juling, heh.. Skal lakke den matt svart så ser vel sikkert litt mer strøken ut etterhvert. Men er nesten ikke noe rust på den da ;)

bildevolvo004tq3.jpg

Råne plassen:

bildevolvo006ko5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider