Gå til innhold

Prosjekt VR6,!

Ranger emnet


T_A_H

Anbefalte innlegg

  • Svar 615
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du planer om og godkjenne bilen med motoren?

 

Hehe... joda. Venter ennå på noen papirer som jeg skal legge ved i en sønkad!

 

Men burde vel være tiden for å komme i gang med godkjenning snart. hehehehehe:rolleyes:

 

 

 

 

 

 

Ang. 90 fangere, har jeg lagt opp til old-school stil. Men hvis jeg finner ut at rado lyktene IKKE kler golfen, er det bare å sette inn runde lykter!

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... joda. Venter ennå på noen papirer som jeg skal legge ved i en sønkad!

 

Men burde vel være tiden for å komme i gang med godkjenning snart. hehehehehe:rolleyes:

 

 

 

 

 

 

Ang. 90 fangere, har jeg lagt opp til old-school stil. Men hvis jeg finner ut at rado lyktene IKKE kler golfen, er det bare å sette inn runde lykter!

 

unnskyld å si dette, men corrado lamper blir aldri oldschool, og det gjelder også crystal clear lamper.

å kjøre sin egen stil er tøft, men teorien bak oldschool stilen er "back to the roots". dvs gammle p slots osv.

 

my five cents

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld å si dette, men corrado lamper blir aldri oldschool, og det gjelder også crystal clear lamper.

å kjøre sin egen stil er tøft, men teorien bak oldschool stilen er "back to the roots". dvs gammle p slots osv.

 

my five cents

 

Ok... Skal vurdere alt om igjen. Ser også ut som radiatoren får dårlig plass mellom lyktene også....

 

Men lakkerer det først, og ser. Er jo bare å bytte frontplata:)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg mene noe annet. Det der, Corrado-lykter og liten fanger var faktisk ekstremt tøft, bilen så skikkelig lav og brei ut med kombinasjonen. Dessuten, hvordan gjorde man det på midten av 90-tallet, for eksempel? Riktignok skulle alle ha store fangere (husk, de facelifta bilene sine), men både Corrado-, Passat- og Rallye-lykter var ekstremt mye mer ettertraktet enn to runde. Krom var ikke-eksisterende. Sånn sett er det ikke noe som heter "oldschool" når det gjelder Golf 2.

Joda, man kan ha klassisk inspirert bil (små fangere, mye krom, Germanlook kanskje?), men en Golf 2 vil alltid være en Golf 2. Husk også at da 90-fangere kom, det var ikke som i dag at man satte små fangere på 1990-modeller og at man bygde i "stiler", alle skulle ansiktsløfte sine '84-'89-modeller.

 

Jeg tror dette kan bli virkelig bra, med litt Corrado og litt små fangere. Simon Sweetland for eksempel, har små fangere og Rallye-lykter, og jeg ser ingenting galt med hans bil, tvert imot.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg mene noe annet. Det der, Corrado-lykter og liten fanger var faktisk ekstremt tøft, bilen så skikkelig lav og brei ut med kombinasjonen. Dessuten, hvordan gjorde man det på midten av 90-tallet, for eksempel? Riktignok skulle alle ha store fangere (husk, de facelifta bilene sine), men både Corrado-, Passat- og Rallye-lykter var ekstremt mye mer ettertraktet enn to runde. Krom var ikke-eksisterende. Sånn sett er det ikke noe som heter "oldschool" når det gjelder Golf 2.

Joda, man kan ha klassisk inspirert bil (små fangere, mye krom, Germanlook kanskje?), men en Golf 2 vil alltid være en Golf 2. Husk også at da 90-fangere kom, det var ikke som i dag at man satte små fangere på 1990-modeller og at man bygde i "stiler", alle skulle ansiktsløfte sine '84-'89-modeller.

 

Jeg tror dette kan bli virkelig bra, med litt Corrado og litt små fangere. Simon Sweetland for eksempel, har små fangere og Rallye-lykter, og jeg ser ingenting galt med hans bil, tvert imot.

 

 

Eirik

 

kan ikke du utdype hvorfor det ikke er noe som heter old school når det kommer til golf 2? hvis man skal kalle noe for oldschool så kan man ikke ha på m3 speil 88+frontdører osv, alt skal være stilrent og back to basics!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T_A_H, hvis du føler at dette blir for off topic sletter jeg det gjerne, du har en veldig fin tråd og jeg vil absolutt ikke ødelegge den. Send meg bare en PM hvis jeg skal ta den ned, så gjør jeg det.

 

Du skjønner, når du sier old school, da tenker jeg hvordan de gjorde det før i tiden.

På 1980-tallet var det om å gjøre å ha bodykit fra Zender, Oettinger eller BBS, for å nevne noen. Bilene var forholdsvis nye, så de gjorde ikke så veldig drastiske ting.

Det var ingen som satte kromfangere på sine 1991-modeller i det samme året, ei heller ingen som tenkte stilrenhet. De hadde facelifta bil, og hvem vil gjøre sin kliss nye bil eldre?

Så var det de som hadde mye krom, vet du hva de gjorde? Av med kromfangerene, på med 90-fangere, av med kromgrillen, på med Rallye, for så å lakke bilen i RS-blå eller knall grønn. I 1995 hadde alle de store M3-speil og Rallye-front (og noen også RS-fanger). M3-speilene gikk av moten lenge før år 2000, så var det noen som ikke tok poenget..

 

Det er først i dag vi tenker "hey, hva om vi får bilen til å se eldre ut, det er jo kult og gammeldags?". Nope, kun slik bilen så ut originalt, ingen bygget bilene sine slik, uten bodykit eller Rallye-front.

 

Det er old school, det du tenker på er en classic look (Germanlook, kanskje?) Mk2 med en dyp farge, mye krom, BBS RS-felger (bare for å lage en stereotyp), to lykter, osv..

 

Det viktigste hvis du skal lage en ekte old school er at du bare kan bruke deler fra den tiden. BBS-kit, perfekt. Ikke direkte "old school" (eller classic), men det er fra riktig tid. Corrado-lamper, fungerer det og, ettersom de kom i 1992 og de kan brukes. Crystal Edge kom mye senere, de er ikke old school på noen måte, det har du rett i.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og selge den til meg;) men har du en annerledes radiator enn den golfen har? større?

 

Orginal-radiatoren passer ikke, siden vannslangene kommer inn på andre siden, og vifta bygger 4 meter bakover :) Må ha fra en eller annen passat!

 

Beholder grillen enn så lenge, men du kan få grillen for 250 + frakt!

 

Da skal jeg mene noe annet. Det der, Corrado-lykter og liten fanger var faktisk ekstremt tøft, bilen så skikkelig lav og brei ut med kombinasjonen. Dessuten, hvordan gjorde man det på midten av 90-tallet, for eksempel? Riktignok skulle alle ha store fangere (husk, de facelifta bilene sine), men både Corrado-, Passat- og Rallye-lykter var ekstremt mye mer ettertraktet enn to runde. Krom var ikke-eksisterende. Sånn sett er det ikke noe som heter "oldschool" når det gjelder Golf 2.

Joda, man kan ha klassisk inspirert bil (små fangere, mye krom, Germanlook kanskje?), men en Golf 2 vil alltid være en Golf 2. Husk også at da 90-fangere kom, det var ikke som i dag at man satte små fangere på 1990-modeller og at man bygde i "stiler", alle skulle ansiktsløfte sine '84-'89-modeller.

 

Jeg tror dette kan bli virkelig bra, med litt Corrado og litt små fangere. Simon Sweetland for eksempel, har små fangere og Rallye-lykter, og jeg ser ingenting galt med hans bil, tvert imot.

 

 

Eirik[/QUOTe]

T_A_H, hvis du føler at dette blir for off topic sletter jeg det gjerne, du har en veldig fin tråd og jeg vil absolutt ikke ødelegge den. Send meg bare en PM hvis jeg skal ta den ned, så gjør jeg det.

 

Du skjønner, når du sier old school, da tenker jeg hvordan de gjorde det før i tiden.

På 1980-tallet var det om å gjøre å ha bodykit fra Zender, Oettinger eller BBS, for å nevne noen. Bilene var forholdsvis nye, så de gjorde ikke så veldig drastiske ting.

Det var ingen som satte kromfangere på sine 1991-modeller i det samme året, ei heller ingen som tenkte stilrenhet. De hadde facelifta bil, og hvem vil gjøre sin kliss nye bil eldre?

Så var det de som hadde mye krom, vet du hva de gjorde? Av med kromfangerene, på med 90-fangere, av med kromgrillen, på med Rallye, for så å lakke bilen i RS-blå eller knall grønn. I 1995 hadde alle de store M3-speil og Rallye-front (og noen også RS-fanger). M3-speilene gikk av moten lenge før år 2000, så var det noen som ikke tok poenget..

 

Det er først i dag vi tenker "hey, hva om vi får bilen til å se eldre ut, det er jo kult og gammeldags?". Nope, kun slik bilen så ut originalt, ingen bygget bilene sine slik, uten bodykit eller Rallye-front.

 

Det er old school, det du tenker på er en classic look (Germanlook, kanskje?) Mk2 med en dyp farge, mye krom, BBS RS-felger (bare for å lage en stereotyp), to lykter, osv..

 

Det viktigste hvis du skal lage en ekte old school er at du bare kan bruke deler fra den tiden. BBS-kit, perfekt. Ikke direkte "old school" (eller classic), men det er fra riktig tid. Corrado-lamper, fungerer det og, ettersom de kom i 1992 og de kan brukes. Crystal Edge kom mye senere, de er ikke old school på noen måte, det har du rett i.

 

 

Eirik

 

Må si du hadde en god begrunnelse :)

 

Er bare bra diskusjonen er i gang;)

 

 

Jeg sa kanskje at jeg skulle ha old-school litt uten å tenke over hva jeg prata om, men det jeg mente var classic-look med en ny twist. Der for tror jeg det ville være spennende med en Rado front.

 

Men dersom det blir for sært, ser det ut som jeg får solgt den (hehe) og satt på runde. Men det er bare hvis radofronten bryter stilen HELT.........

 

 

kan ikke du utdype hvorfor det ikke er noe som heter old school når det kommer til golf 2? hvis man skal kalle noe for oldschool så kan man ikke ha på m3 speil 88+frontdører osv, alt skal være stilrent og back to basics!

 

Hvor har M3 speil kommet inn i bilde? ;) De var det første jeg kvitta meg med etter RS-fangeren, siden jeg generelt er motstander av dette.

 

Vil også påstå at dørene før og etter 88 er omtrent like stilrent :D

 

det er visse ting man bøyer seg i støvet for og det er for slike folk som deg meget bra prosjekt

 

Tusen takk :D

 

Er moro da det begynner å ta former;)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corrado lamper er knall på en golf, men da mener jeg at man må ha 90fangere også. det med m3 speil var bare ett eksempel.

 

Ok. HEhe.. Begynte på å lure på om jeg ikke hadde skrevet noe sted i tråden at M3 speilene var borte for lengst ;) Ville sikkert blitt en schlager, med chrome-takstativ med surfebrett, meitspaue og skinnkoffert og M3 speil og kanalskjørt :D:D

 

Fikk forresten at bilde av eiriksmil av Golf med radofront og små fangere :D Takk for det ;)

271.jpg

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår