Gå til innhold

Prosjekt VR6,!

Ranger emnet


T_A_H

Anbefalte innlegg

  • Svar 615
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

faen, SE PÅ DET HER A ! 17åring som demonterer bilen sin, setter den sammen igjen, demonterer og setter den sammen igjen osvosv, og hvis de nye delene ikke passer så fiksern jo det å, uansett.. helt villt. Jeg som sliter med å bare stramme håndbrekkswiren min på passaten...............................................(flau) Er en energimontør med bilstereo som hobby jeg da :p

 

 

Ja.. gutten kan skru han.. Jeg er onkelen hans og er jevnlig bortom for å se fremgangen.. Men blyg som han er da, så får heller jeg ta jobben med skrytinga.. 17 åring som demonter bil sier du... joda imponerende det, men det er ikke første gangen han tar i ei skralle og sveiseapparat.

 

(Hvis dere spør T_A_H peeeeeeeeeeeeeent så kanskje dere får et bilde eller to)

 

Da han var 13 år kastet han seg på en gammel traktor, plukket denne i molekyler, og satte den i sammen igjen.. Da så MF'en ut som da den kom fra samlebåndet i 1972.

( Den ble forøvrig med på konfirmasjonsbildet, det er jævlig bra..)

 

Etter det så var han og hentet en Volvo krabat, ( riktig Tore?) (gaaaammel traktor iallefall) bak en låve et sted på bygda.. Den hadde sett bedre dager for lengst..

Jeg trenger vel egentlig ikke si mer om hvordan stand den er i nå...:win

 

Så har det vært div spektakulære jordebil prosjekter før han, dro i gang clutchbytte på denne golfen..

 

Men det er bare å ta av seg hatten.. Virkelig.. Bare å stå på!! Jeg gleder meg til det skal skliiiiiiiiiiiiiiiiis...:driving

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken! Lagt til i favoritter! Problemet er bare at jeg ikke vet hvor mange Amps det går der....

 

Jørn: Siden du har gitt så detajert om alt som har forgått oppigjennom, får jeg vel slenge ut et par bilder at de traktorene som fikk overhaling først ;)

 

Her er 185'n. Fant ingen førbilder, men hovedgrunnen til at den ble overhalt, var at stempelringene hadde løsnet og gjort hærverk i motoren.

Traktormepassasjer.jpg

DSC02380.jpg

DSC02474.jpg

 

Krabaten hadde stått ute i vær og vind i 20 år, UTEN LOKK PÅ EKSOSEN, så blokka hadde delt seg i to.... Motoren er en B16, som vi lette landet over etter uten resultat, men kameraten min, som viser seg på ett av 185 bildene, hadde 3 stk på låven sin ;)

Det som er moro med denne, var at det var oldefar som brukte den! Så nå er den tilbake i familien!

 

monteringikjellern5.jpg

2903bilder.jpg

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små fangere og sveisa bakluke faktisk, blir hvertfall noe nytt ;)

Er litt i tvil, men det ser vi jo når bilen blir "ferdig" (let's face it; en bil blir aldri ferdig)

Har du gjort noe mer nå, eller tar du pause til over nyttår nå?

Skal du ha bur i forresten?

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dårlig med bur gitt....

 

I romjula skal den fyres opp, er det planlagt! Da kommer det en kar med ECU og starter og ymse, og hjelper litt!

 

HVa annet skal ferien brukes til? Er ikke noe glad i julemat eller noe sånn uansett :D

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefale bur om du har muligheten, en Golf II tåler fint lite i et eventuelt krasj.

Har det selv, er litt vanskeligere å komme seg inn og ut av bilen (foreløpig, men jeg fikk bilen i dag, så... Er ikke vandt til det, og setet var stilt inn til min brors kjørestilling, som er ulik min)

Han sa at stanga som går langs A-stoplen ødelagte litt utsikt, men han klagde også på at den originale A-stolpen var feil vinkel på, så han har ikke noe han skulle ha sagt :rockets

Men som sagt; Vil anbefale deg å skaffe bur om du har muligheten. Koster jo litt, men til gjengjeld; Det er verdt det den dagen du ryker av veien, eller noen smeller inn i deg.

 

Du må nesten filme å få tatt noen bilder når du fyrer den i gang da, helst med noe som har mulighet for å ta opp den deilige lyden fra VR6'en ;)

Og kanskje lage ringetone av det? Jeg skal hvertfall det med min, selv om jeg vet det er litt harry (ikke VR6 i min)

Det julen skal brukes til er jo bil, jeg skal bruke all tiden jeg kan på julepresangen min fra meg selv vet jeg; Bilen min (dyreste presangen jeg noengang har "fått" :win )

 

Du får ha lykke til når du fyrer den i gang, håper den starter på første forsøk, er nesten ingenting som er deiligere enn det :hello:

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle bli bur, blir det et halvbur. Og de hjelper jo ikke når man har et sammenstøt! Men har respekt for at G2 har et mykt karosseri...

 

Skal ta opp når den startes! Hvis den gjør det da. Håper det, for er utrolig kjedelig å feilsøke.........

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. men kom med et sånn sirka antall watt( helst over da sånn har noe å gå på )

 

Men det er jo ikke noe problem å finne ut, kom jeg på! Kan jo bare beregne Ampere ut i fra den opprinnelige ledningen med tabellen. Men nå er det ikke noe stress. Bare la 25 mm^2, for å være sikker :angelsmili:

 

Men riktig GOD JUL, alle sammen!

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med litt her å si jeg er imponert.

 

Med tanke på kablene så er ikke antal meter så farlig med tanke på strøm. Bruk samme størelse på kablene eller grovere.

Men husk hvor lavere spenning det er i et anlegg jo mere ampere går det i kabelen. Altså må man ha grovere kabler jo mer effekt som trekkes.

Bruk effekt loven. P = U x I

I = P/U

I = 150W/230V = 0,65A

I = 150W/12V = 12,5A

 

Håper dette hjelper deg videre med andre kabel trekkeinger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår