Gå til innhold

Noen som har bilder av en installasjon med 1 subb og 2 forsterkere?

Ranger emnet

SSRFW

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Se det ja:) Den tegninga skjønte jeg faktisk! En ide jeg absolutt skal ta med videre! Takk! Har litt lyst til å skrå subben også oppover, er det gunstigere for lyden i en slik type bil (A3) ?

Tja...mulig det, og mulig du ikke merker noe, men blir kulere å se på...

Jeg kommer til å komme med flere forslag senere kansje, skal du ha kondensator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg ut at jeg trengte litt teknisk hjelp også selv om det blir OT! På forsterkeren er det 2 utganger til høytalere (monoblokk) skal jeg paralellkoble subben(2ohm) og kjøre den rett inn i den ene utgangen eller skal jeg ha en spole i hver utgang? Er jeg på jordet nå?

Bare paralel koble den og koble den på hvilkensomheldst utgang på forsterkeren bare det blir + og -, så lenge det er en vanlig monoblokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sikkert ha kondensator hvis jeg får råd etter batteri og dynamo(vet ikke om jeg trenger dynamo men la gå) Sover sikkert bedre hvis jeg slenger på en kondensator også! Men blir vel en stor sak isåfall som da er en firkantet klump (noe jeg synes er stygt) så lurte på å skjule den isåfall! Hvis ikke du har en knakende god ide å komme med da såklart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sikkert ha kondensator hvis jeg får råd etter batteri og dynamo(vet ikke om jeg trenger dynamo men la gå) Sover sikkert bedre hvis jeg slenger på en kondensator også! Men blir vel en stor sak isåfall som da er en firkantet klump (noe jeg synes er stygt) så lurte på å skjule den isåfall! Hvis ikke du har en knakende god ide å komme med da såklart:)

hehe, får tegne litt på arket mitt da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det hadde jo vært alle tiders:) Tenkte først å ha ha alt bare som en boks på tvers av bagasjerommet inntil setet, med sub i front forsterkere på hver side oppå og en rund kondensator i midten, men dette blir kanskje litt kjedelig? +at når jeg først skal sløse penger på en kondensator så tenkte jeg at jeg like greit kunne kjøpe en stygg sak på en god del mere Farad enn 1..og den vet jeg ikke helt hvor jeg skal ha i såfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jeg lurt å bytte dynamo også på en slik bil? tror jeg har omtrent 2KW RMS på forsterkene eller noe i den duren..Aner ikke hvor stor den er originalt men er sikkert ikke noe å juble for.. Blir vel noe Kinetik batteri av noe slag men aner ikke hvilket! Tenkte igrunn å kun ha 1 batteri forran hvis det er gunstig? Spiller aldri med bilen av! Hvilket Kinetik batteri burde jeg gå for? Pris er vel i grunnen ingen hindring tror jeg, men plass er kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider