Gå til innhold

Fotoboks uten blink?

Ranger emnet


Mr Deej

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...
Da kan du jo heller ta noen dager i buret, slik at du blir en utgift for staten i stedet for inntekt...:) Neste gang jeg får bot blir det pallespikring! Ikke at jeg gleder meg til det, men det vil nok skje...

 

 

det er vel veldig kjedelig og ha det på vandelen sin at man har sitti i fengsel? eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være synlig blitz, eller i allefall en sterk lampe som forteller deg at du ble fotografert. Ingen blitz, eller lampe betyr at boksen er innaktiv. Når en boks aktiveres er den aktiv til den har tatt 50 bilder, da deaktiverer den seg selv. Ingen fotobokser er aktive hele tiden ved ordinær drift.

Slik er dette blitt fortalt gjennom Oppland Arbeiderblad av mannen som er mer i avisa enn ordføreren, trafikk og ATK ansvarlig ved Vestoppland Politikammer, førstebetjent T.... ....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være synlig blitz, eller i allefall en sterk lampe som forteller deg at du ble fotografert. Ingen blitz, eller lampe betyr at boksen er innaktiv. Når en boks aktiveres er den aktiv til den har tatt 50 bilder, da deaktiverer den seg selv. Ingen fotobokser er aktive hele tiden ved ordinær drift.

Slik er dette blitt fortalt gjennom Oppland Arbeiderblad av mannen som er mer i avisa enn ordføreren, trafikk og ATK ansvarlig ved Vestoppland Politikammer, førstebetjent T.... ....

 

dette hørtes mer riktig ut enn det med "infrarød" blitz. en blitz er en blitz, og for de som ikke kjenner selve prinsippet bak bitzens magi, så har det seg slik at den er nødt til å lyse sterkere enn alt annet lys som treffer det som skal synes på bildet (minimum et ansikt og et skilt i dette tilfelle), og lyse så lenge som den såkalte "bevegelsesuskarpheten" kommer til å vises på det ferdig eksponerte bildet.

 

med andre ord, det må lyse kraftig, og det må lyse FORT, om det skal få et klart bilde av en råkjører i 110 må den lyse i litt under 1/1000-dels sekund.

 

jeg vil tro du har sluppet unna! ;)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår