sRt Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Noen som har lyst å lage en liten how to ang gammel sliten lakk med mye swirls og sånt? Har lyst å lære meg litt mer om bilpleie og tenkte fadern sin passat kunne være et prøveprosjekt. Aldri polert eller vokset, bare vasket av og til over en tiårsperiode. Lakken er kjip som faen... Takk for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg gidder ikke å lage en skikkelig how-to, men jeg kan gi deg noen pointers :) Hvis du vil ha det skikkelig strøkent, kan det være lurt å gå til innkjøp av en poleringsmaskin. Det første du burde gjøre, er å ta en runde med lakk-rens. Jeg bruker Auto Glym lakk-rens. Det gjør en super jobb, og lukter godt :) Gå nøye over hele bilen 2 ganger. Når det er gjort, og du ser at lakken er blitt blank og fin, kan du legge på vanlig voks. Til dette bruker du Auto Glym Super Resin Polish. Denne behandlingen holder bilen shiny en god stund, men hvis du vil ha det til å holde lengre, så kan du bruke lakkforsegling på det. Også kallt hard-voks. Auto Glym har et supert stoff til dette. Det skal masseres forsiktig inn i lakken. Dette skal da tørke i 1-5 timer. Så er det bare å tørke forsiktig av, og du har en blank og fin bil :) Lærte veldig mye av den forrige bilen min, som var rød. Det er den verste lakken å vedlikeholder, da den falmer og oksiderer ekstremt fort. Slik var den når jeg fikk den: Og etter litt kos, ble den slik :) : Edit: Hvis du kjøper en billig polish maskin, _ikke_ bruk poleringsputa som følger med den, de lager bare mer swirls! Kjøp en Auto Glym pute, type soft. Kjør den bare på den laveste hastigheten. Kan også være greit å kjøpe en med litt effekt, min er 900w, og det holder akkurat. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Har skrevet litt selv rundt dette her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130510 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Super Resin Polish er IKKE voks. Det er kun poleringsmiddel, og du må bruke den nevnte lakkforseglingen(gullflaska) for at det skal holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 åj, der var den tråden jeg hadde leita etter n0stra, takker :D Greit lesestoff for n0straslaven jeg sku importere btw, Ble det noe av "importsjappa" di ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Jobber med saken, blir bare en sånn enkeltmannsforetaksgreie men blir å sette opp en egen side med masse info og bilder også. Har adressa og navnet klart :) Må bare vente til containeren min med midler kommer. Er lei av å ikke ha ting på lager så tenkte å satse noen kroner. Fikk litt mer rabatt også da så jeg kan tjene litt på det. Kan si ifra vettu :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 gjør det du. Kan sikkert også hjelpe deg med hjemmeside om du ikke har. Jeg liker at folk som deg tørr satse litt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpiFF Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Mulig å få kjøpt en sånn pakkegreie? Flaut å kjøre rundt i en s14a som ser 20 år gammel ut. Masse swirls og endel høyst merkverdige klarlakkriper.. Nesten som at noen har tegna på bilen med sandpapir og grus Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Send meg en msg du, vil ikke bli for off topic her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg