Gå til innhold

Spillere generelt

Ranger emnet

på-tværra=)

Anbefalte innlegg

Legger jeg til grunne lydkvalitet, brukervennlighet, radiodel, display (lesbarhet) og integrasjonsmuligheter (mot originalt ratt samt match med dashbord etc) ville jeg endt på en av disse to:

Becker (f.eks Mexico Pro):

Mexico_Pro_7935_klein_1.jpg

Nakamichi (f.eks CD-300)

cd300_main.jpg

Er prosessering ett tema ville jeg derimot gått for en Alpine-spiller som har mulighet til å styre en av Alpine's prosessorer. Ikke fordi dem er så mye "bedre" enn f.eks. Pioneer's enheter, men man kan da velge å utvide litt videre senere uten å måtte bytte en enhet man har brukt måneder på å bli kjent med.

Men, ikke velg spiller ut fra hva folk her sier, du bør få en prøvelytt før du velger noe som helst. Jeg liker f.eks. meget godt lyden fra Clarion-spillere, spesielt eldre utgaver. Noen hater "Pioneer-lyden" og sverger dypt og hellig til Alpine, mens andre har det helt omvendt.

Har ikke noen lokal leverandør akkurat den spilleren du er ute etter er sjansen for at du kan lytte til andre modeller fra samme leverandør, i samme prisklasse, og få en idè av sånn ca hvilken lydkarakter spilleren har. Helt sikker blir du ikke før du har prøvelyttet nettopp den spilleren du er ute etter, men du får i det minste en pekepinn.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Zettie sier bør du prøve deg litt rundt på hva du syns er best.. Bytta akkurat ut min gammle Kenwood spiller med en splitter ny Pioneer DEH-P780MP spiller, gjorde det fordi alle sa at detta var det grommeste av det gromme, var mulighet for egen film i display, og en evighet med lydinnstillinger istede for det enkle på gammlespillern min.. Men etter hvert som jeg prøvde meg frem på nye spillern min fant jeg jo ut at jeg er helt missfornøyd med bassen denne spillern sender ut iforhold til hva jeg fikk ut fra kenwood-spillern min.

Så det meste er jo smak og behag når det gjelder spillere, så man bør egentlig finne ut selv hva man er mest fornøyd med..

Jeg er mest fornøyd med Kenwood-spillere, men tror jeg skal prøve ut alpine sine spillere neste gang, har alpine digitalforsterkere og Amplifier-link systemet er jo ganske genialt :)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood har meget bra kvalitet, liten feilprosent på spillerene. Lyden er bra og brukervennligheten er bra. Har sett litt på Alpine spillere og de har en rekke flotte DSP funksjoner som overgår Kenwood. Alpine har også prosessorløsninger til overkommerlige priser, som gjør at man kan kjøre aktive løsninger mellom diskant, mellomtone og sub. Pioneer vet jeg lite om, men det seller godt. Sony, JVC og blaupunkt har jeg ingen gode erfaringer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony, JVC og blaupunkt har jeg ingen gode erfaringer med.

Har også hatt veldigt dorlig erfaring med nyere sony spiller.

Fjernkontrollen greier ikke styre alle funksjoner, enkelte ganger virker den ikke i det heletatt. Ene høyttalerutgangen har aldri virket, spilleren har også hengt seg endel ganger. Så du må skru den av og resete den for at den skal virke igjen.

Har selv Alpine 9855R er veldigt fornøyd med denne :D

Far har en ny pioneer spiller i bilen. Til rundt 2000. Veldigt fornøyd med denne også. Men kan jo selfølgeligt ikke måle seg med min mye dyrere Alpine.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider