Gå til innhold

Sierra 2.8i Ghia 4x4 stv , noen som vet noe ??


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Heissan..

 

Får meg sansynligvis Sierra 2.8i Ghia 4x4, med Aircondition , el vinduer, el speil etc nå... :)

det vil si at jeg har avtalt å bytte den ene båten min mot en slik bil

 

eieren mener dette er en meget spesiell bil, som ny i 87 kostet 450.000 (samme som cosworth sier han)

 

noen som vet noe om disse bilene? får den billig fordi den fusker . han mener bensinpumpa er dårlig...

 

mye kan den være verdt om jeg fikser den litt opp?

går di godt? antall hk? hvordan funker 4-trekken på di?

noe spes jeg burde sjekke etter/ tenke på?

 

 

håper på svar

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.8 Ghia 4x4 er sjeldne biler.. Hvis aircondition fungerer og alt teknisk fungerer bør den være verdt en 25-30k kanskje.. Men da med forbehold om kjørelengde og rust.. Er det forholdsvis lav kjørelengde og rustfritt kaross kan det nok hende at den er verdt enda litt mer, jeg har sett på nett helt opp mot en 45k..

 

Du bør nok sjekke rust på denne, hvis det er en stasjonsvogn så bør du sjekke hjulbuer bak, kanaler og setefester til forsetene..

 

Disse V6 motoren har en tendens til å blåse topp-pakningene om de blir kjørt litt hardt så du bør sjekke om den bruker vann og/eller olje.. Dette kan være grunnen for at den ikke går ordentlig.. Bensinpumpe fungerer eller så fungerer den ikke, er ikke en mellomting der, så det er nok noe annet som gjør at den fjusker.. Har ikke skrudd så mye på de motora, så mer konkret greier jeg ikke være uten at det blir rein spekulering..

 

4x4 systemet på disse bila er nesten skuddsikkert ihvertfall på original motor, de er helt geniale på vinterføre..

 

2.8 motoren er ingen ræser motor, men har dreiemoment og du kommer deg frem stort sett over alt.. Når det gjelder hestekrefter er jeg ikke helt sikker, men mener det er ca 130 et sted..

 

I 87 kosta cosworthen 520k mener jeg å ha lest.. men 4x4 Ghia var nok den nest dyreste sierran på den tiden..

 

Håper dette hjalp deg litt..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.8 Ghia 4x4 er sjeldne biler.. Hvis aircondition fungerer og alt teknisk fungerer bør den være verdt en 25-30k kanskje.. Men da med forbehold om kjørelengde og rust.. Er det forholdsvis lav kjørelengde og rustfritt kaross kan det nok hende at den er verdt enda litt mer, jeg har sett på nett helt opp mot en 45k..

 

Du bør nok sjekke rust på denne, hvis det er en stasjonsvogn så bør du sjekke hjulbuer bak, kanaler og setefester til forsetene..

 

Disse V6 motoren har en tendens til å blåse topp-pakningene om de blir kjørt litt hardt så du bør sjekke om den bruker vann og/eller olje.. Dette kan være grunnen for at den ikke går ordentlig.. Bensinpumpe fungerer eller så fungerer den ikke, er ikke en mellomting der, så det er nok noe annet som gjør at den fjusker.. Har ikke skrudd så mye på de motora, så mer konkret greier jeg ikke være uten at det blir rein spekulering..

 

4x4 systemet på disse bila er nesten skuddsikkert ihvertfall på original motor, de er helt geniale på vinterføre..

 

2.8 motoren er ingen ræser motor, men har dreiemoment og du kommer deg frem stort sett over alt.. Når det gjelder hestekrefter er jeg ikke helt sikker, men mener det er ca 130 et sted..

 

I 87 kosta cosworthen 520k mener jeg å ha lest.. men 4x4 Ghia var nok den nest dyreste sierran på den tiden..

 

Håper dette hjalp deg litt..

 

 

ok. jo takk for info. nyttig det ;)

men leste på tekniske spesifikasoner på disse bilene på nett at 2.8I ghiaen er oppgitt til 162hk ;)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. jo takk for info. nyttig det ;)

men leste på tekniske spesifikasoner på disse bilene på nett at 2.8I ghiaen er oppgitt til 162hk ;)

Okey.. Da er det nok en litt annen motor i denne en 2.8 du finner i eldre sierra.. Holder meg til 2 liter OHC motoren jeg.. Så er ikke så dreven på seksera..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki ;)

 

du har ikke noe gøye sierramotorer liggende da ? vil ha noe gøy til granadaen min å hive turbo på ;)

Har ikke noen ekstra motorer liggende nei.. Men i mine øyne er det bare en type motor som er morro til sierra og det er den som bygger på 205/200 blokka.. Cossie er seff morro, men koster skjorta.. Så alternativet blir da iS turbo eller NA trim.. Morro begge deler..

 

Isturbo er morro for en billig penge, men skal du ta ut like mye hester som du kan ta ut av cossie blir det fort dyrere en cossie..

 

200hk is turbo maskin er ikke så dyrt, du trenger: Manifold med turbo flens, turbo, slanger, Intercooler og kanskje en eller annen form for tileggsprut eller større dyser.. Audi S2 dyser funker bra, men den bruker mye suppe med de..

 

Sjekk linken under her, der finner du mye info om isturbo..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår