Grøfterally Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by benredik Vel. Bra du tenker realistisk. Men klart omfanget av skadene vil bli mindre jo mer sikkerhetsutstyr man vil ha. Hva er ellers vitsen med alt dette? I utgangspunktet har du helt rett, men i praksis har du desverre feil.. Problemet er det at folk har en underbevissthet de ikke er klar over, som fører til at de ekstra marginene de får utnyttes til fulle, gjerne med litt ekstra på toppen også, og vips, så er ulykkene værre enn i utgangspunktet, spesiellt for den gamle bilen de gjerne smeller i fronten på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Grøfterally: Privatbilismen er et unødvendig onde sier du.. Takket være sånne som deg bor vi et land det er forbudt å ha det morro! Skulle man kuttet ut alt som er unødvendig hadde ikke vi satt igjen med så veldig masse. Saken er at ALT som vi er avhengig av blir avgiftsbelagt i massevis for at staten skal dra inn mere avgiftskroner. Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by Pompiuses Mye sterke meninger gitt.... Men som de aller fleste av oss, inkludert deg også forhåpentlig vis, lever vi i en virkelig verden og ikke en fantasiverden. Folk VIL bo ute i distriktene, folk VIL drive med jordbruk. Og siden Norge enn så lenge er et demokratisk land så får de lov til det. Da må de som styrer ta hensyn til det! Det vil si veinettet rundt om i distriktene må bli prioritert slik at man får ned ulykkesstatistikken. Dvs. 2 to felt i hver retning med fysisk midtskille og høy fartsgrense på hovedveiene. Biler må bli billigere slik at folk faktisk har råd til å kjøre dem. Dessuten er de jo sikrere mer miljøvenlig etc etc. Men er enig i deg med at i storbyene så bør det satses mer på kollektivtransport. Det syns jeg bør gjøres gjennom dyrere BRUK av bilen for dem som faktisk kjører i en storby. Ikke dem som kjører ute i distriktene. Før i tiden var alt ganske greit, folk brukte hest og kjerre for å komme seg rundt, og de brukte hest og kjerre for å drive gården sin, dette er noe jeg mener de kan gå tilbake til dersom de faktisk ønsker å drive med landbruk. De trenger da ikke lenger noen særlig grad av veier, og vi slipper altså å bygge veier til bøndene. At firefelts hovedveier rundt i hele landet er umulig regner jeg med at du forstår, det koster ca 1000,- pr. cm å lage en firefelts motorvei Klasse A, altså ca 100000,- pr. meter, det er betydelig pris, og de 40 milliardene i året som bilister tilfører statskassa dekker ikke alt for mange meter. I tillegg må man regne en del kroner i vedlikehold pr. km motorvei for å opprettholde standarden. Som om ikke dette holder betaler bilistene fra før alt for lite penger til statskassa, tenk på hvilke utgifter staten har i forbindelse med ulykker og andre samfunnsmessige påkjenninger privatbilismen medfører! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by dr.enos.pork Grøfterally: Privatbilismen er et unødvendig onde sier du.. Takket være sånne som deg bor vi et land det er forbudt å ha det morro! Skulle man kuttet ut alt som er unødvendig hadde ikke vi satt igjen med så veldig masse. Saken er at ALT som vi er avhengig av blir avgiftsbelagt i massevis for at staten skal dra inn mere avgiftskroner. Nei, nå tar du feil, det er da lov å ha det morsomt i Norge, jeg har det selv morsomt ganske ofte, stort sett daglig faktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 av dem 40milliardene er den ikke mye som går tilbake til oss heller da.. Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 spørs hvilke innteresser man har det. for dem som synes bil er morro er det ikke så lett.. Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by dr.enos.pork av dem 40milliardene er den ikke mye som går tilbake til oss heller da.. De 40 milliardene er faktisk bare småpenger i forhold til hva bilistene, og spesiellt privatbilismen bør tilføre staten av midler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by dr.enos.pork spørs hvilke innteresser man har det. for dem som synes bil er morro er det ikke så lett.. Jeg synes da bil er morsomt, og har det morsomt med bil også. Hvis du vil ha det morsomt med bil kan du jo foreksempel begynne med en form for motorsport, det er mange grener å velge i. Alt fra bilcross som er en form for bilsport som er nesten gratis til rallycross, rally, diverse merkecuper innen både rally og asfaltracing, osv. Selv planlegger jeg å debutere i rally neste år, bilen er under bygging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Du sier at privatbilismen bør bort. Har du tenkt på hvilke følger det vil ha for næringslivet? Bilfirmaer,verksted,rekvisita forhandlere osv osv... hva vil du gjøre med alle de som blir arbeidsledige da? Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by Grøfterally Jeg synes da bil er morsomt, og har det morsomt med bil også. Hvis du vil ha det morsomt med bil kan du jo foreksempel begynne med en form for motorsport, det er mange grener å velge i. Alt fra bilcross som er en form for bilsport som er nesten gratis til rallycross, rally, diverse merkecuper innen både rally og asfaltracing, osv. Selv planlegger jeg å debutere i rally neste år, bilen er under bygging. rally no mer miljøvennelig da? :) tenk på alt dyrelivet som blir forstyrret av alt bråker dette medfører, på hvor mye skog som blir kuttet ned pga veiene. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by dr.enos.pork Du sier at privatbilismen bør bort. Har du tenkt på hvilke følger det vil ha for næringslivet? Bilfirmaer,verksted,rekvisita forhandlere osv osv... hva vil du gjøre med alle de som blir arbeidsledige da? Jeg er klar over hvilke konsekvenser dette vil få ja, men med de økte oljeinntektene vi vil få, og en del andre smarte prioriteringer vil ikke dette merkes i noen særlig grad, det er alltids nok å bruke folk til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by Grøfterally Jeg påstår også at en obligatorisk kniv som stikker 10-15cm ut av rattet vil redusere antallet ulykker. først trodde jeg "meningene" dine i postene var ironiske, men nå har jeg blitt litt i tvil.... derfor fremmer jeg nå et forslag om kniv som eneste sikkerhetsutstyr i bilen din OG i bilen til Torild Skogsholm :D eller mer seriøst: våkne opp!! Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Det er jo ikke jobb til alle no engang.. Tror du bør tenke litt nøyere over meningene dine. Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by zlinky først trodde jeg "meningene" dine i postene var ironiske, men nå har jeg blitt litt i tvil.... derfor fremmer jeg nå et forslag om kniv som eneste sikkerhetsutstyr i bilen din OG i bilen til Torild Skogsholm :D eller mer seriøst: våkne opp!! jeg tror han sier alt dette kun for å provosere :) syns det er godt gjort og ha så mange argumenter jeg. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by dr.enos.pork Det er jo ikke jobb til alle no engang.. Tror du bør tenke litt nøyere over meningene dine. Det er ingen målsetning at alle skal være i jobb, kun at alle skal leve under gode vilkår. Du ser forskjellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg