Gå til innhold

...og der døde lyden... Hjelp! Burning Desire II

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra sørlandssenteret så skjedde det alle bilfrelste frykter... At noe av lyden kutter ut.

Bassen døde... Dette har jeg ikke opplevd siden jeg byttet forsterker for over 8 mnd siden så jeg ble litt satt ut. Spesielt da det skjedde etter 5 minutter spilling. har jo spillt høyere og lengre tidligere.

Tenkte ikke stort over det uten at det muligens var gårr varmt... Men det er jo en digitalforsterker? jaja... Slo av anlegget og prøvde å slå på senere... Fortsatt dødt. Tenkte da at den kanskje hadde blåst en sikkring... Men nei, det lyste fortsatt i bassControllen framme.

begynnte å bli redd at jeg hadde blåst subber eller forsterker. Håpte på subber da jeg ville ha nye. Gikk bak og sjekker, humm... forsterker lyser som normalt og ingen protectionlampe. Flyttet signalkablene over fra den andre forsterkeren... like dødt. Slo av anlegget, koplet av subbene og målte dem. Begge viste 3,9Ohm.....

Forsterker har strøm, signal og er koplet rikitg men er død. Siden den fortsatt lyser som normalt og ingen form for protection. Heat, overload eller noe. Forsterkeren var god og kald og ingen lukt av svidd elektronikk.

Noen som har en anelse på hva feilen kan være. Utganger, innganger, intern sikkring? (forsterkeren har ikke yttre sikkringer så jeg vet ikke hvordan den er inni da jeg aldri har åpnet den). Håper noen av dere har vært borti denne.

http://www.autohifisued.de/shop/3/1288

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva som er årsaken til dette, evt hva som ryker?

I mitt tilfelle kjørte jeg 2x JBL GT310(4Ohm) brokoplet, med andre ord så lå de i 2 Ohm. Iflg forsterkeren så skal den være stabil i 1 Ohm, så jeg regner med at dette ikke er problemet. Den er i tillegg matet med en 3Farad kondensator og kort jording som har god kontaktflate.

Vil gjerne prøve å forbygge slik at dette ikke skjer igjen.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider