på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er det anbefalt å bruke pop nagler til å feste jordinga i karosseriet? Jeg syns det hørtes lettvindt ut, tenkte å poppe den fast i innersjermen i motorrommet. Eller er det mye bedre å bruke bolt og mutter? Har pusset ned til stålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det vil nok fungere en stund,men ville heller brukt gjennom gående bolt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det vil nok fungere en stund,men ville heller brukt gjennom gående bolt Var det jeg tenkte:D Men er det lurt å fæste den i sjærmen? Er jo nært batteriet, men er jo ønskelig med best mulig kontakt med resten av karosseriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Kommer an på om det er orginalt? Har sierra og har bare pussa godt reint der den orginale jordinga sitter og lagt til en 21mm2 -kabel der. Men vil egentlig tro det er godt nok med å feste den i innerskjermen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Et hull som er gjenget i karrosseriet er å anbefale. Da får man større kontaktflate. Husk å fjerne lakk. Og jeg anbefaler virkelig ikke popnagler. Husk at det går mer strøm gjennom jordinga framme enn bak ved forsterkeren så dette er egentlig et viktigere punkt. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Kommer an på om det er orginalt? Har sierra og har bare pussa godt reint der den orginale jordinga sitter og lagt til en 21mm2 -kabel der. Men vil egentlig tro det er godt nok med å feste den i innerskjermen Jeg har og sierra, og må si at den orginale jordinga var litt tvilsom:D Du jordet i batteri festet sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Et hull som er gjenget i karrosseriet er å anbefale. Da får man større kontaktflate. Husk å fjerne lakk. Og jeg anbefaler virkelig ikke popnagler. Husk at det går mer strøm gjennom jordinga framme enn bak ved forsterkeren så dette er egentlig et viktigere punkt. Så jeg bør pusse reint(jort allerede) og borre opp, siden hullet kan være lakk i, for å få absolutt best jording? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg har og sierra, og må si at den orginale jordinga var litt tvilsom:D Du jordet i batteri festet sant? Jeg jordet i den orginale jordinga ja.bare pussa reint og skrudde fast. Aldri hatt problem med jordinga etter d. Sleit litt med blinkende lys før jeg fiksa jordinga men aldri hatt prob med det etterpå. Sedan eller CC du har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg jordet i den orginale jordinga ja.bare pussa reint og skrudde fast. Aldri hatt problem med jordinga etter d. Sleit litt med blinkende lys før jeg fiksa jordinga men aldri hatt prob med det etterpå. Sedan eller CC du har? Er Coupe ja;) Har du sjiftet kabler på motoren og dynamoen og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 bare fra batteriet til jord og fra dynamo til batteri. + da vel og merke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 bare fra batteriet til jord og fra dynamo til batteri. + da vel og merke :) Hvordan jorde du det med den fra dynamoen? Er jo flere ledninger dær:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Hvordan jorde du det med den fra dynamoen? Er jo flere ledninger dær:D Det kommer jo ann på om du har den gamle eller nye typen dynamo. Jeg har ikke plugg på min men ringterminaler. Har du plugg på din så er d lettest å bytte dynamo og sette inn en nyere type,lettere å legge til en ekstra +kabel da. Du finner den som går til + på batteriet og legger en i tillegg til den orginale :crazysant: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det kommer jo ann på om du har den gamle eller nye typen dynamo. Jeg har ikke plugg på min men ringterminaler. Har du plugg på din så er d lettest å bytte dynamo og sette inn en nyere type,lettere å legge til en ekstra +kabel da. Du finner den som går til + på batteriet og legger en i tillegg til den orginale :crazysant: Ok, ja det er en 86-modell, så jeg får bare kjøpe en superdynamo da:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Kan jeg bruke kobberfett mellom kabelskoen og karosseriet for å få bedre kontakt, eller hjelper det minimalt, for det vil jo beskytte stålet mot å ruste og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 det hørtes ut som en god ide men veit ikke om det funker men det er bare å prøve hvis du har det liggende :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.