Gå til innhold

Justerbart senkesett

Ranger emnet

Burny

Anbefalte innlegg

om du gjør dette etter at forstillingskontroll er tatt, så kan du godt skru den opp litt og godkjenne, deretter skru ned igjen, de merker ingen forskjell uansett

Yes, det er good.. Var redd jeg hadde driti meg ut litt nå, er ikke snakk om mye opp igjen heller.

Men vet noen hvordan jeg måler høyden da? Er forresten Supersport Gewide jeg har..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel...

Når du godkjenner senkesettet hos BT blir det målt avstand mellom senter i felg og hjulbuen. Dette blir notert i vognkort.

Blir du senere stoppet og denne avstanden ikke stemmer (du har hevet/senket bilen), vil du få mangellapp og må inn til BT pånytt.

Ikke mye vits med justerbart senkesett sålenge vi har slike regler desverre.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel...

Når du godkjenner senkesettet hos BT blir det målt avstand mellom senter i felg og hjulbuen. Dette blir notert i vognkort.

Blir du senere stoppet og denne avstanden ikke stemmer (du har hevet/senket bilen), vil du få mangellapp og må inn til BT pånytt.

sjansen for det er ufattelig liten

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeel...

Sjangsen er veldig liten for at de gidder og måle dette når jeg blir stoppa. Bedre og vise at jeg har senkesett og felger i vognkort, så gidder dem ikke stresse med det.

Er ikke værre enn og dra og vise bilen igjen isåfall.

Men hvor måler jeg mm?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at de vil måle faktisk hvor mye bilen er senket i mm. Dette fordi det vil variere hvor mye vekt som er i bilen (bagasje/bensin/fører/osv), og dermed ikke kunne ha noe spesifikt å gå etter, siden de heller ikke vet målene før bilen ble senket.

Det de går etter er de målene som står i TUV-papirene. Der står det som regel hvor mange cm det max og min må være fra navsenter til hjulbue, samt noe om gjengene på demperen.

Hva som blir stående i vognkortet varierer hvor i landet du er.

I mitt står det noe ala "Godkjent med justerbart senkesett, dokumentasjon på innstilling oppbevares i bilen". Så jeg har en kopi av TUV-papirene liggende, i tilfelle kontroll. :)

Men for å finne hvor mye den er senket, kan det vel gå å finne en original bil med samma vekt, samt ha de stående på likt underlag, og prøve å måle. Blir uansett vanskelig å måle. Lavheten måles ikke i mm, det måles i utseende.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider