Gå til innhold

Hjelp! Støy etter kortslutning

Ranger emnet

Doser_86

Anbefalte innlegg

Høytalerledningene mine hoppa av bak elementet i døra mi. merka det siden det ikke spilte der lenger. tok det ut (dum som jeg er uten å slå av stereoen). Det kom et kraftig blink og knatrelyd. Alt fungerer som det skal utenom noe forferdelig støy når motoren er i gang! Hva kan det være?

Kan delefilteret være ødelagt og lager støyen? Forsterkeren? eller kanskje spilleren?

Takker for svar på forrhånd

Mvh

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å spå men delefilteret er det neppe hvis dette er ett passivt filter. Det er sannsyneligvis forsterkeren det har skjedd ett eller annet med. Spørs om du skulle latt noen sprette opp og se på forsterkeren din og sjekket utgangsdelen. Kan hende en eller annen motstand i forbindelse med utgangstransistorene har endret verdi på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkere har normalt sett beskyttelse mot slikt, men det er jo mulig ikke din har det.

Det som er mest vanlig er at utgangen(e) på spilleren ryker.

Delefilteret skal som sagt ikke ta skade av kortslutning.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper line out på spilleren har fått seg et støkk ja...

Faktisk....

Men det som kan ha skjedd er som dreamtm har sagt er at en simpel resistor kan være årsaken til at det er støy i annlegget ditt. Eller en Transistor som har tadt skade. Men da lage selve kondensatoren støy!

Men hvor kom det gnist fra sa du!?

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Regna med sjøl at det det er signal utgangene som er paia. Det finner jeg jo lett ut en dag jeg får ork, bare å koble alt over på dvd spilleren å se om det blir noe støy da. er det det så får jeg sende spilleren til reperasjon bare. Noen som har noe peiling på hvor mye det koster å fikse utgangene på en pioneer spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Regna med sjøl at det det er signal utgangene som er paia. Det finner jeg jo lett ut en dag jeg får ork, bare å koble alt over på dvd spilleren å se om det blir noe støy da. er det det så får jeg sende spilleren til reperasjon bare. Noen som har noe peiling på hvor mye det koster å fikse utgangene på en pioneer spiller?

Spørs hvor du leverer den inn! Men du kan vente deg en regning på 1000 lappen og oppover!

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du leverer den inn! Men du kan vente deg en regning på 1000 lappen og oppover!

Dyrt er det! men når en først har dumma seg ut så er det penger verdt for å få ting ordentlig igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider