Gå til innhold

K-jetronic på turbo..

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var til en kamerat og justerte K-Jet`n hans i går jeg.... vi drev på en god stund og det er en del jobb og få justert den riktig, vi fikk den til og gå ca. helt reint osv. etter en stund, men for og få finjustert det så må du ha tilgang til CO måler, han skal inn på Østlandske Motor Verksted på mandag og få finjustert det!

 

Jeg har vert borti et par biler med K-Jetronic og har egentlig bare positive ting og si om det, men som Reodor sa så har det en begrensing på hvor mye gamp det klarer org. men det er mye morro du kan gjøre med det, som fks. og shimse den opp og få satt in en større "kopp" oppå den magnet ventilen!

 

Nå er ikke jeg mere en 16år heler og ikke all verden med erfaring, men til og begyne med så skal jeg holde meg til mek. sprut og gasser, driver og skal snart begyne med enten et greit prosjekt med en b21et med litt gromere topp osv, eller en skikkelig grom gasser turbo motor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at det er flere i den yngre garden her som driv å bygge.. :)

 

men nå har jeg en del spørsmål her.. har akkurat fått tilbud om en B23E motor til en rimelig penge.. kan jeg bruke sprut og tenning ifra den på turbomotoren jeg driv å bygge? også så jeg at det var dysehull i toppen på den.. hva slags topp er det her og er den bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at det er flere i den yngre garden her som driv å bygge.. :)

 

men nå har jeg en del spørsmål her.. har akkurat fått tilbud om en B23E motor til en rimelig penge.. kan jeg bruke sprut og tenning ifra den på turbomotoren jeg driv å bygge? også så jeg at det var dysehull i toppen på den.. hva slags topp er det her og er den bra? :)

 

;)

 

Der er jo bra råder osv.i den da...

 

Er ikke helt sikker på om du kan bruke sprut og tenning i fra den!

 

Det er vell en 405 topp, hvis den er orginal så står det på en 405 topp og K-kam! (det står foresten på toppen hvilken topp det er, på eksos siden!)

 

Hvis du fikk den billig er det vell ingen grunn til og ikke kjøpe den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. :) jeg skal skru ut motoren selv så jeg får med akkurat det jeg vil ha.. ;) men jeg har ikke drivi så mye med detta innsprut greia her.. er det lett å få med seg alt som hører til sprutet å slikt? eller er det lett og overse ting?

 

Oki, da er det billig;)

 

Har ikke drevi så alt for mye med detta sprut opplegget jeg heller da, men det skal vell gå greit og få med seg alt! Ta med deg alt du finner forran torpedoveggen av diverse bokser osv.! Pass på om få med armatur og den biten der med en gang du er i gang! ;)

 

(kommer innom denna topicen i gjen i mårå jeg, skar på fæst nå! SKÅL;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k-jet funker! gruppe a brukte jo detta og de hadde en effekt på rundt 375 hk!!

 

de hadde jo jort så å si allt med k-jeten di brukte da.. og det er ingen enkel oppgave for en 16 åring i lærestadiet...

Jeg er 16 selv og har aldri sagt at jeg er proff og har masse peiling, slik som den nissen sa om meg på forrige side.. Jeg har bare veldig dårlig erfaring med k-jet sprutet.. så jeg bygger om til gasser.. og deretter skal jeg få tak i en fk/ft og putte inn den... er bare å lære seg litt basic elektronikk så går det meste som smurt :pimp

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k-jet funker! gruppe a brukte jo detta og de hadde en effekt på rundt 375 hk!!

 

de hadde jo jort så å si allt med k-jeten di brukte da.. og det er ingen enkel oppgave for en 16 åring i lærestadiet...

Jeg er 16 selv og har aldri sagt at jeg er proff og har masse peiling, slik som den nissen sa om meg på forrige side.. Jeg ga opp å fikse det selv.. det som er fakta om dette.. er at hvis du skal bygge om, og får tak i et brukt sprut som har ligget på en hylle en stund, er alt tregt inni, eiret og pakningene morknet(ødelagte) så jeg sendte motoren til en volvo-guru som var sverige på tvers for å få tak i et nybrukt sprut, men var lite å finne.. og volvo har for lengst slutta å lage nye k-jet og har ingen deler heller :(

men men.. eneste jeg mente er at jeg ikke anbefaler deg å bygge om til k-jet, heller kjøp en motor med det på som faktisk GÅR:P

Jeg har bare veldig dårlig erfaring med k-jet sprutet.. så jeg bygger om til gasser.. og deretter skal jeg få tak i en fk/ft og putte inn den... er bare å lære seg litt basic elektronikk så går det meste som smurt :pimp

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner.. ;) det er ikke sikkert jeg kan bygge 2.4 en gang sia jeg bygger med den ET veiva.. ellers så hadde det vert det beste å kunne gjort det... kan skjekke det så jeg ikke finner ut det eeetter jeg har skrudd ut motoren og betalt.. det er vel boltsirkelen bakerst på veiva jeg må se etter da?

 

men å kjøpe en en ferdig motor er uaktuelt... jeg liker og bygge å ha litt å gjøra og jeg hadde jo ikke lært detta med mindre jeg hadde begynt å skru fra hverandre det jeg har av motorer osv.. ;) vi har jo noen motorer på grunnkursmekk men de står jo uten veivhusventilasjon, dynamo starter osv. så du lærer jo bare halvparten av det du burde.. men skjønner poenget deres om at ET/FT/FK er det beste for det er det.. ;) men jeg har så jeg får bygd om til gasserturbo om detta ikke funker, så vi får se.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår