Gå til innhold

K-jetronic på turbo..

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

innmadten i b23et tåler endel.. vet ikke om det er den samme i b23e.. tur ikke det er noen "rødblokksprut" som er noe bedre enn lh 2.4.. får chipper som holder til 300 + hk.. kjører ikke tj-racing(kameraten til krh) med lh 2.4 og over 400 hk?

 

Det er bla. smidde stempler på b23et.

 

Men som sakt, K-Jet funker utmerket spørr du meg, litt kjinki når den beggyner og kukke, men hvis du skjønner hvordan den fungerer så går det greit og ordne det meste!

 

Og du får fortsatt kjøpt deler til K-Jet sytemene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de hadde jo jort så å si allt med k-jeten di brukte da.. og det er ingen enkel oppgave for en 16 åring i lærestadiet...

Jeg er 16 selv og har aldri sagt at jeg er proff og har masse peiling, slik som den nissen sa om meg på forrige side.. Jeg ga opp å fikse det selv.. det som er fakta om dette.. er at hvis du skal bygge om, og får tak i et brukt sprut som har ligget på en hylle en stund, er alt tregt inni, eiret og pakningene morknet(ødelagte) så jeg sendte motoren til en volvo-guru som var sverige på tvers for å få tak i et nybrukt sprut, men var lite å finne.. og volvo har for lengst slutta å lage nye k-jet og har ingen deler heller :(

men men.. eneste jeg mente er at jeg ikke anbefaler deg å bygge om til k-jet, heller kjøp en motor med det på som faktisk GÅR:P

Jeg har bare veldig dårlig erfaring med k-jet sprutet.. så jeg bygger om til gasser.. og deretter skal jeg få tak i en fk/ft og putte inn den... er bare å lære seg litt basic elektronikk så går det meste som smurt :pimp

 

k-jet som har ligget en stund er har lett for å bli dårlig ja... men jeg mener det kan være et bedre utganspunkt en gasser turbo...

Brukroa-garadge skaff deg et k-jet fra en b21et... holder til 220 hk... det kan funke godt for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Det er bla. smidde stempler på b23et.

 

Men som sakt, K-Jet funker utmerket spørr du meg, litt kjinki når den beggyner og kukke, men hvis du skjønner hvordan den fungerer så går det greit og ordne det meste!

 

Og du får fortsatt kjøpt deler til K-Jet sytemene!

 

Hvor får du kjøpt deler til k-jet ?

Jeg skulle hatt tak i ein varmgangsregulator.. (den under innsuget)

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde om en B23E med 405 og k-kam for noen år siden siden..

Brukte org. tenning og bensinmengdefordeler b.pumpe og styretrykkventil med vakuum/trykk styring fra 900 turbo.. (hadde tilgang på en 900 som var delebil,enklest sånn) hadde luftmengdemåleren på org. plass.. dvs. under innsug på trykksida av turboen.. da dette gir bedre respons..

Går utifra 900 turbo b.m.fordeler og styretrykksventil er ganske lik B21et sin da begge leverer suppe opptil 200hk. så B21et sin fordeler burde funke fint på en 2,3 da saaben er 2liter.. funka som snus med en litt oppgradert turbo fra 740tic. og to kalstartdyser (ca,20hk pr. dyse)styrt via trykkbryter. skikkelig økotrim :) tar du b.m.fordeler og dyser fra porsche eller mercedes v8 så er grensa ca.400hk. men å få k-jetronic til å funke krever litt innsikt i de forskjellige trykkene de opererer med.. de som sier det er bare drit vet ikke hvordan de skal få det til å fungere! ang suppeforbruk så er det klart at det bruker litt.. men da må man huske på at k i k-jetronic står for kontinuerlig trykk.. altså dysa sprayer bensin kontinuerlig.. blir litt svinn av sånt,men får kjøla litt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lufter denne tråden litt igjen jeg:) Skal til å tukle litt med k-jet igjen nå utover. Noen som kan komme med en howto få k-jet til å levere maks bensin? Fyr løs med alt om shimsing osv osv:D Blir tillegsprut med to stk kaldstartsdyser og trykkbrytere her nå men skulle gjerne ha økt den generelle bensinmengden også.

 

Mvh

Stig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vits i å justere arbeidstrykket mer enn maks. trykk som står i dataene..

Men alt for lavt trykk er ikke gunstig,for da får man ikke maks utav mengdefordeleren.

 

Kan trikse litt med styretrykk da, så man får tilstrekkelig bensin ved gasspådrag. (omtrent rett hvertfall,og helt sikkert nok) :)

 

Og at innsprutningskurven matcher motorens karakter,så bra som det kan man få det til med k-jet sef. da

 

Men ca.220 hk er maks uansett på org. b.m.fordeler.

 

Tillegssprut fungerer selvfølgelig bra på full gass, for det er jo som regel der man trenger ekstra bensin..

 

Vil ikke anbefale å la tillegssprut ta seg av 100hk ekstra oppå det det org. sprutet klarer :)

Men det fungerer da på et vis det også..

 

Det fins jo kurante tillegssprut som er mapstyrt og delt opp med justering for hvert turtallsområde osv.

Men ville heller kjøpt datasprut med en gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår