Gå til innhold

Hanne Hattrem svinger mikrofonen igjen! *hvordan er det mulig*

Ranger emnet


viper

Anbefalte innlegg

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva om dette egentlig er et helsikes PR-opplegg fra VG sin side.... gudene vet hvor mye treff de har fått på bil&motor-sidene sine etter at diskusjonen kom opp her på forumet... kanskje redaktøren i dette øyeblikk sitter og gnir annonse-penger mellom hendene når han leser dette.. grinchy

 

Det hadde ikke forundret meg om det var noe av planen :wonder:

 

Men når til og med arbeidskoleger sitter å ler så de griner når de leser artikelene så sier ikke det rent lite :klovn:

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke gi hanne hattrem sparken!! skal man lese om bil på nett kan man velge noe annet enn vg/aviser.

 

Når man er lei av og stå i garasjen og skru sitter man seg på pc`en, trykker inn vg.no i nettleseren, finner bil&motor spalten og artikler skrevet av frøken hattrem, og VIPS! humøret er på topp igjen :)

 

Hon e så morsom hon der :D

 

edit: leste litt under bildene fra gatebilmessa og kom over denna;

 

STEREOBIL: Denne Toyota Supraen er sponset av en bilstereo-produsent. Foto: Hanne Hattrem

 

Greit nok, hun traff på bilnavn, men noe mer utfyllende enn at den er sponsa av en bilstereo-produsent hadde gjort seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61 liters motor er imponerende!

 

Men hvordan gikk den opp i røyk mon tro?:confused:

 

Står det ikke 61,1 liter.. Hehe.. Den dama er bare helt rå.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo er det heller ikke på den! kompressor!

 

"En vanlig Cooper S har 70 hk fra 1,6-literen. GP-utgaven har fått 218 hk, og er senket og stivet slik at det nesten røsker i innvollene når du kjører over skarpe ujevnheter."

 

70hk? glemt et 1 tall ja...

 

Men ellers var vel det en av de bedre repotasjene hennes :P

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg selv som over gjennomsnittlig interessert i Mini, og synes denne artikkelen stilte GP'n i et dårlig lys. Har tidligere korrespondert med frøken Hattrem, uten nevneverdig resultat. Har derfor fulgt hennes skriblerier (red. skriverier) med argusøyne. Tenkte jeg derfor skulle sende henne en ny mail, og venter spent på svar:

 

Hei igjen, Hanne!

 

Har nå med stor iver lest dine bilartikler på VGNett. Mye av dette er vel og bra, til tross for små skrivefeil og ørsmå faktafeil. Har ellers fulgt mye media, særlig nyheter omkring MINI da jeg selv har en slik bil og er over gjennomsnittlig interessert i disse. Like fullt, var det en artikkel som jeg følte hadde behov for litt korreks; nærmere bestemt din nylige artikkel om Mini Cooper S Works GP.

 

For det første;

 

Du skriver at den "vanlige" Mini Cooper S har 1,6 liter og 70 HK. Veeeel; min er en 2003-modell og har 163 HK kompressormatet motor. Fra 2005 kom den med 7 ekstra hester og 170 HK. Så å si at den nåværende har 70 HK er vel en underdrivelse av de større. Regner med at dette var en skrivefeil, men for de som ikke er kjent med Mini ville nok ikke hatt kjennskap til dette.

 

For det andre;

 

Du hevder også at skriften og ikonene i turtelleren er for liten. Har selv kjørt mye Mini nå, uten at dette har vært et tema. Har selv minus 3 i briller, og har ikke lov til å kjøre bil uten linser eller briller. Selv uten briller eller linser er jeg i stand til å lese hva som står der. Hvis denne skriften og ikonene er for små for deg, så har en vel strengt tatt ikke lov til å kjøre bil?

 

For det tredje;

 

Videre skriver du at bakruten på bilen fort kan bli møkkete grunnet aerodynamikken. Dette har du rett i, Hanne. Like fullt, er den "ordinære" utgaven utstyrt med vindusvisker bak - og derfor bør ikke dette utgjøre et stort problem. Om bilen skulle bli skitten, er det vel en idé å vaske den oftere. Noe jeg selv gjør.

 

For det fjerde;

 

Du skriver at aluminiumspedalene er for glatte; dette er jeg ikke enig i. Jeg har akkurat de samme pedalene i min MCS som er i GP'n. Dette har aldri vært noe problem. Som du sikkert kan se er det gummistriper på disse som gjør at føttene ikke glir. Min mor har også kjørt bilen, uten å nevne dette. Det sier sitt.

 

Å avslutte artikkelen med denne kommentaren synes jeg blir litt for "enkelt". Jeg savner en litt dypere artikkel med fyldigere teknisk informasjon, ikke enkelt overflatisk pjatt om hvordan bilen ser ut eller at bakruten kan bli skitten ved bruk.

 

Ellers, ha en fortsatt god jul.

 

Med vennlig hilsen,

Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeh øverst i artikelen (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159455) står det "Dette er noe av det mest bråkete og mest ukomfortable vi har kjørt" og litt lengre ned står det "Vi har ikke prøvekjørt nye Mini. For kjøpernes del "! har dere kjørt den eller ikke? hehe

 

Det siktes til NYE mini som er på veg, den har de ikke testet. Men klønete skrevet ja

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår