Gå til innhold

prosjekt 240 V8

Ranger emnet

slire_sladd

Anbefalte innlegg

Har plukka ned motoren idag og kan konstatere at dette er bare søppel. Ødelagte gjenger, så utslitt veiv at jeg tviler på om det går og slipe den opp igjen. riper i sylinder og stempler, lagerføringer som er helt utslitte, begynt og flise seg....you name it:fuckme2:

Og donormotoren er trolig heller ikke den beste så har valgt og ikke bruke den heller, men har fått lånt en gammel motor av en annen kompis som skal prøves imorgen...

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare senke den nedi å skru den fast, alt er nøye modifisert, jeg selger alt el ingen ring så du får motor/gir/aksling osv ALt for 55.000, noen syns nok det er svindyrt, men bygg en sånn motor opp fra bånn med de samme delene kjøpt her i norge, så skjønner du meg nok

men etter mye kjeft fra gutta her så begynner jeg å vudere å beholde den så får se

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kjøpte v8 motoren min også, så skulle den også være "nyoverhalt" å god for over 300 hk, da jeg til slutt fikk fyra den, så hosta den å gikk på 5 syl, å spruta olje ut av venstre side altså, 1,3,5,7, den så omtrent sånn ut når jeg tok den fra hverandre, så da blei det jo totalt ombynnging

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger var vel ikke akkurat noen verdensmester på å skru... Den skulle liksom være overhalt ja, gikk jo helt fint når vi kjørte med den, ingen ulyder.. Men syntes at det begynte å lukte litt olje rett før han solgte ho...

Men at motoren var så skrot trodde jeg ikke... Kan være noe med at han ikke passa på oljenivået blandt annet, for bånnpanna har/hadde sprekt og lakk litt.. Så mulig den har fått labert med olje???

Sjekk også den meget smekre skjøten mellom mygel eksosen og JT bakre anlegget.. Der snakker vi ekte mygel ala meg...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider