Gå til innhold

Bensin

Ranger emnet


auto82

Anbefalte innlegg

Du kan risikere å få deg en helvetes spasertur da.

 

Eller så kan jeg tenke meg at trimmede turbomotorer kan ta skade dersom man tilfeldigvis har full gass idet man går bensintom. Bare en teori jeg har om at motoren vil gå magert like før bensinpumpa begynner å suge luft.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraværende bensin(/trykk) og glovarme sylindere = ikke bra, som Reodor var inne på. Litt av grunnen til at jeg ikke liker fuelcut som "turtallsperre" på div motorstyringssystemer. Men det skjer sjelden noe farlig ved vanlige biler på vanlig turtall. Ved oppstart igjen etter å ha fylt på mer bensin tar det selvfølgelig litt tid å bygge opp trykket i rail, slanger og filter før motoren går av seg selv igjen på tomgang. Hadde du hatt dieselbil derimot..

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel har biler litt gruff på bunnen av tanken, som kan skape problemer senere etter at du har kjørt tørt. (dvs du må bytte filter) Ellers er jeg enig i Reodor & Oddis' tanker rundt dette.

Bytte filter burde man gjøre av og til ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraværende bensin(/trykk) og glovarme sylindere = ikke bra, som Reodor var inne på. Litt av grunnen til at jeg ikke liker fuelcut som "turtallsperre" på div motorstyringssystemer. Men det skjer sjelden noe farlig ved vanlige biler på vanlig turtall. Ved oppstart igjen etter å ha fylt på mer bensin tar det selvfølgelig litt tid å bygge opp trykket i rail, slanger og filter før motoren går av seg selv igjen på tomgang. Hadde du hatt dieselbil derimot..

 

Kan du forklare dette nærmere? Sikkert mange som lurer på dette, deriblandt min svigers:P Han har attpåtil TDI. Det er en VW C******** 1,9 TDI.(the car of whom we do not speak. Han er ikke helt fornøyd med den;))

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

 

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

 

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotorer (hvertfall gårsdagens teknologi) har innsprøytningsdyser som er avhengige av høyt trykk for å åpne. Hvis det kommer luft i systemet vil denne luften komprimeres av innsprøytningspumpa istedet for at diesel når fram til dysene under høyt trykk og åpner disse. Derfor må man lufte innsprøytningssystemet etter at man har kjørt tørt med dieselbil.

Moderne dieselbiler med mye elektronikk, commonrail eller pumpedyse har sikkert avstedkommet systemer som ikke er så vanskelige å få startet etter at man har kjørt tom for drivstoff. Vil tro at de er like lette å ha med å gjøre som en bensinbil.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår