Gå til innhold

BMW M3 - forsikring?

Ranger emnet

vegardostrem

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at forsikring på meg når jeg blir 18 år på en bmw M3 2001 mod kommer på ca 21.000 kr. Med ful kasko og 8000 i kjørelengde.

Synes dette ikke er dyrt.

En 18 åring med 20% bonus og bil til 550000 kr og 300 hk og noe smått.

Forsikring på feks en NSX kommer på over 30.000 kr!

Så jeg mener M3 er billig og forsikre i forhold til mange andre biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Det går ann å ha uflaks da

Stemmer. Ingen kan bestemme om det skal gå galt eller ikke, det eneste du kan gjøre er å redusere sjansen for det.

Jeg hadde iallefall ikke kjøpt en E46 M3 uten full kasko, det mener jeg er ganske så idiotisk. Hvis man ikke har råd til full kasko så har man faen ikke råd til å eie en E46 M3 heller.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall ikke kjøpt en E46 M3 uten full kasko, det mener jeg er ganske så idiotisk. Hvis man ikke har råd til full kasko så har man faen ikke råd til å eie en E46 M3 heller.

Jeg hadde iallefall ikke kjøpt bil til en halv mill som førstebil heller..

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har funnet ut at forsikring på meg når jeg blir 18 år på en bmw M3 2001 mod kommer på ca 21.000 kr. Med ful kasko og 8000 i kjørelengde.

Synes dette ikke er dyrt.

Åssen selskap er dette? Jeg fyller 18 og sjekka hva det ville koste for meg å forsikre en BMW 330d E46 hos IF. Med kasko kom det på fantastiske 110.000 kr, så jeg lurer på hvordan du fikk 21.000 kr med en M3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe en 325 og så bli kjent med kjøregenskapene til en 325 før man setter seg rett ned i en m3 og gir gass...

er jo nesten som å gi en hayabusa til en 18 som akkurat fikk lappen på motorsykkel... la de unge få litt er faring med bakjhjulstrekk og diverse før dem setter seg inn i versting bila :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe en 325 og så bli kjent med kjøregenskapene til en 325 før man setter seg rett ned i en m3 og gir gass...

er jo nesten som å gi en hayabusa til en 18 som akkurat fikk lappen på motorsykkel... la de unge få litt er faring med bakjhjulstrekk og diverse før dem setter seg inn i versting bila :)

Og så taper man penger når man skal selge 325'en. Og man sitter i gjenn med mindre penger. Har man penger så er det ikke noe galt i å kjøpe en M3.

Å så må jeg bare få si en ting. En 18 åring som har tad lappen til MC har ikke lov og kjøre hayabusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic, men hvorfor får han ikke kjøre hayabusa ?

Før du har kun lov å kjøre melomtung sykkel. Sånn feks en nedstrupa R6.

R1 er det ikke vits å nedstrupe å regge som melomtung, da du ikke vil ha noe drag i den.

Oh hayabusa er en tungsykkel. Og nedstrupe denne trur jeg faktisk ikke går.

Å går det så vil man bli fra kjørt av en moped:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken er vell det at vi vill la 18 åringer få erfaring før dem slepper seg ut på det store greiene... da vill man også kjøre bedre med sitt syke kjøretøy og mener jeg siden man har erfaring med bil fra før som sparka litt mer enn snittet som var..

325 eller 328 e30 er da en bil som man kan lære veldig mye av kjøre egenskaper..

så kan man jo drømme om å kjøpe m3.. men når du har kjøpt m3'en så vill du ha den erfaringen som er lurt å ha med :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...