Gå til innhold

B230AT kan det bygges om til "F" (innsprut) ?

Ranger emnet

JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dere har sett prosjektet mitt her inne.. Men tenkte at det er like greit å bare bytte forgasseren med en innsprut..

Men er det noen modifikasjoner jeg trenger å gjøre på motoren?

Sitter dysene i toppen eller ved "innsuget"?

Hvor mye effekt tåler evt de orginale dysene?

Takker for alle svar på forhånd

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tak i LH 2.4 el-nett

også innsug, svinghjul og svinghjuls-sensoren

Fuel rail

dyser

btr

ny bensinpumpe ( tror jeg )

Masse arbeidslyst

er sikkert noe mer, men kommer ikke på i farten.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tak i LH 2.4 el-nett

også innsug, svinghjul og svinghjuls-sensoren

Fuel rail

dyser

btr

ny bensinpumpe ( tror jeg )

Masse arbeidslyst

er sikkert noe mer, men kommer ikke på i farten.

Lykke til:)

Er alt dette nødvendig? Funker det ikke bare å bytte gasser og hjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. du kan ikke bare bytte gasser og hjerne, da bilen din ikke har noen hjerne og en F har heller ikke forgasser.

du må ha den smørbrødlista ja. du trenger et innsug fra F motor, da har du fuel rail, dyser og btr der.

du trenger også bensinpumpe i tanken og hovedpumpe. sveise inn lambdasensor i eksosanlegget. helst bør du ha en komplett motor for å få til alle sensorer (svinghjulssensor og temp. føler)

du trenger også tomgangsregulator, luftmasemåler. kommer ikke på noe mer i farta. tenkte på en ting til men glemte det før jeg fikk skrevet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Merkelig.. For jeg har snakket med en som har bygd om motorer før.. Han sa at det ikke var så store saker som skulle til.. *Klør seg litt i huet* Har jo en gammal motor da..

Trenger jeg alt dette uansett hvordan innsprut jeg ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde gitt opp det der med en gang... blir dødsdyrt å kjøpe så mye løst, og da er det lettere å bare heise ut motoren og sette i en F/FK/FT med en gang enn å bygge om AT-motoren i bilen etz...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke store saker da..

får du tak i en rast b230f feks..

det jeg derimot tenker litt på, er differanse i kompresjon, hvordan vil det fungere med sprutet?

Er faktisk en del småting man må ta hensyn til da, men nå har ikke du bygd om fra forgasser til innsprøytning før heller.

Det var det med å ikke åpne munnen om ting man ikke vet noe om:asshole:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å kjøpe en billig f motor evt da.. Ta over alt det jeg trenger.. Hadde jeg kjøpt en og en ting hadde det jo blitt dyrere enn å kjøpe hele greia..

Jeg har ikke brukt nærmere 7000kr for å selge den igjen.! Ikke F..! Da bruker jeg heller litt for å bygge den om igjen.. Har jo klargjort motoren for turbo med alt av forsterka pakninger og slikt.. Så derfor spør jeg om hjelp..

Men men.. Så det vil da si at jeg bør kjøpe meg en f2,3L motor og ta delene fra den? Like greit.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider