Gå til innhold

Kjøper meg monte Carlo SS til helgen!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Endelig blir det V8 på meg og, har letet lenge etter en Camaro Z28, men landet på en Monte Carlo..

 

Bilen er en 1887\79 mod karosseri bytte (hva går det ut på?) med en 305 automat ( :( ), meget fin, rustfri, lakkert i fjord visst...

 

Link til annonse

 

 

 

Noen som vet noe om disse bilene? Er 305 verdt å trimme, eller bør jeg bygge opp en 350 stroker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Endelig blir det V8 på meg og, har letet lenge etter en Camaro Z28, men landet på en Monte Carlo..

 

Bilen er en 1887\79 mod karosseri bytte (hva går det ut på?) med en 305 automat ( :( ), meget fin, rustfri, lakkert i fjord visst...

 

Link til annonse

 

 

 

Noen som vet noe om disse bilene? Er 305 verdt å trimme, eller bør jeg bygge opp en 350 stroker?

 

MEGET fin bil!!!! Kjenner en som har en sånn en! Digger dem!

:cool:

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Air 63

 

MEGET fin bil!!!! Kjenner en som har en sånn en! Digger dem!

:cool:

 

 

Jeg og, når jeg så en til overkommelig pris (trodde de var himla dyr jeg!), så måtte jeg bare slå til... Bilen er betalt, og hentes fredag av praktiske årsaker.. Så er det rett på streetmeet.. Hmm, må skaffe line lock, så jeg kan ta skikkelige burnouts!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karosseribytte betyr sannsynligvis at karosseriet er bytta engang i tiden. Ikke noe problem sålenge det er gjort før '93 og står i vognkortet. Chassisnummeret på bilen viser antakelig at det er en annen modell eller en annen karosseritype enn det som faktisk står på bilen.

 

Etter '93 kom den famøse oppbyggingsavgiften som kompliserte/umuliggjorde karosseribytte.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Det er en malibu mener jeg han sa, eller noe sånt, iallefall en med lik ramme, så er alt byttet over dit... står 1979 i vognkortet.. Mener å huske rammen var en stasjonsvogn:D

 

 

OBS OBS OBS OBS.

 

Sjekk at bilen er godkjent ombygget fra Malibu stv (trolig) til Montecarlo (2 til 4 dørs) det SKAL stå i vognkortet.

 

Slike ombygginger er meget enkle men godkjennes ikke lengre av tilsynet det kan være gjordt for noen år siden var dette veldig vanlig og dengang blei godkjent men det SKAL stå i vognkortet er du i tvil ring biltilsynet og gi de reg nr så kan de fortelle deg alt du trenger.

 

Er den IKKE godkjent er den ikke vært en dritt i så fall hold deg unna og sjekk FØR du signer kontrakt eller gir manne penger.

 

Jeg har bygget om US bil i over 10 år dette er ikke for og lure deg men for og advare deg.

 

Lykke til.

 

Mvh

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

 

OBS OBS OBS OBS.

 

Sjekk at bilen er godkjent ombygget fra Malibu stv (trolig) til Montecarlo (2 til 4 dørs) det SKAL stå i vognkortet.

 

Slike ombygginger er meget enkle men godkjennes ikke lengre av tilsynet det kan være gjordt for noen år siden var dette veldig vanlig og dengang blei godkjent men det SKAL stå i vognkortet er du i tvil ring biltilsynet og gi de reg nr så kan de fortelle deg alt du trenger.

 

Er den IKKE godkjent er den ikke vært en dritt i så fall hold deg unna og sjekk FØR du signer kontrakt eller gir manne penger.

 

Jeg har bygget om US bil i over 10 år dette er ikke for og lure deg men for og advare deg.

 

Lykke til.

 

Mvh

Erik A

 

 

Takk for tipset! Men jeg sjekket vognkortet når jeg så på bilen,der stod monte.. Heldigvis..

 

Du som har peiling på det, er det samme rammen, men alt annet byttes (fjerbein, kaross, motor osv)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Takk for tipset! Men jeg sjekket vognkortet når jeg så på bilen,der stod monte.. Heldigvis..

 

Du som har peiling på det, er det samme rammen, men alt annet byttes (fjerbein, kaross, motor osv)???

 

Ok står det godkjent ombygget til Monte Carlo er alt ok.

 

Gratulere ned ny bil.

 

Ramma er klin lik kalles G-Body hos GM.

Litt andre bremser og bakaksel på SS Monte men på std minimalte forskjeller.

 

Mao komplett ramme med alt er nesten lik men har de gjordt det ordentlig har de flytta over forstilling og bakaksel sammen emd motor og gir da er det Monte.

 

Tøff bil med muligheter for god veiholdning hvis du gjør litt under std er den for blaut og slaskete synes jeg da.

 

Lykke til kos deg med bilen.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Meget fornøy, 1100 miles har gått knirkefritt.. den er for myk, koni må til, gjerne senk og hvis det finns... ?

 

Har ike bilder enda, men får vel noe i morgen

 

Coolt.

 

Glem koni kjøp Bilstein/Spax/Avo

 

Det første du trenger er diiigere stive Heavy duty diesel fjærer til G body og urethan foringer fatter kjører med det knall.

 

Eller gjøre som Ratata få laga fjærer som erskikkelig harde.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

HVa har ratata gjort da? Bilstein koster 2000 + frakt\moms\tolltull (liekr svensker jeg) fra usa.. Noen ideer om norske priser? Koni koster 3000, og er vel like stiv?

 

 

Stein stive hånd laga fjærer med vanlige gass dempere + urethan + noen hjemme i garasjen trix ala oss hjemme konstruktørere :D :D :D

 

Bilstein demper mere begge veier Koni demper nesten bare i ut bevegelsen og hjelper ikke til med og holde den tunge bilens fjæringsbevelgese under kontroll

 

Bilstein finnes i norge au rundt 1000,- stk.

Men til std chassi funker Gabriell mfl gass dempere udmerket.

 

KYB lager også fine dempere.

 

Men kjøp gass og ikke koni da de er gammaldagse i konstruksjon.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny på forumet her. For prøve å hjelpe til å få litt fart i vri8`er forumet.

Har hatt en -82 Chev. Malibu som vi prøvde å få litt svinge egenskaper på.

Bilen var opprinnelig en diesel (olds 350 DX) Satte inn en 305 i fra en -86 Camaro. Diesel fjærene er lange og kapping til vettug høyde på bilen resulterte i myk fjæring. Løsningen ble nye fjærer lagd på bestilling av Åkrene fjærfabrikk som den gangen lå utenfor Lillestrøm. Tror bedriften har flyttet til Rygge.

Er vel ikke helt enig med Era i beskrivelsen av Koni dempere.

De har flere utgaver, std. røde for vanlig bruk, er konvensjonelle i konstruksjonen. For litt mere sportslig bruk er de gule å anbefale, disse er som regel gasfyllte. Problemet er som regel at sports dempere til gamle amerikanere ikke finnes i sortemanget.

Fant ut at dempere til -70 talls Opel commodore kunne brukes, og dette fungerte bra på veien sammen med større hjul og lavprofil dekk etter justering av cammber.(slet ut et sett dekk først!)

Rodin og Co. på skedsmokorset har bra utvalg i koni.

Har forøvrig satt på koni dempere på min nåværende vri8`er også, -66 Buick GS, sammen med nye fjærer(originale) og 17 tommere så går det faktisk an å svinge med bilen.........

;)

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår