Våtter Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Har høyrt at det finst "ferdige" motorfester for chevy 305/350 i Volvo 240, er det nokon som kan bekrefte/avkrefte om dette stemmer? Er det nokon som har gjordt dette før som kan gje meg nokon nyttige tips om ein slik ombygging? Dette er av interesse då eg har kjøpt chevy 350 motor!:fatality: Siter Its better to be dead and cool, than alive and uncool. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 ja du får kjøpt ferdige fester men de koster 4000 kr:) bedre få en til å lage noen solide. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Våtter Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 ja du får kjøpt ferdige fester men de koster 4000 kr:) bedre få en til å lage noen solide. Har du bygd V8 i din? Kor får ein evt tak i Motorfester? Har du prøvd å få 242 godkjent med ein chevy V8? Siter Its better to be dead and cool, than alive and uncool. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 har v8 i min ja. lurer på om du får kjøpt fester hos kollevold men ikke skyt meg vis feil.. 242 og 240 har samma krava og vet om mange. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
500 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Jeg har 2 stk motorfester til 240 til salgs for kr.1000,- ring hvis intr. 91331103 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Våtter Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Jeg har 2 stk motorfester til 240 til salgs for kr.1000,-ring hvis intr. 91331103 Det høyrest interessant ut, er motorfesta heimelaga? Kva slags girkasse anbefaler de å bruka, eg har tenkt å bruka TH350 automat og converter med stallspeed på 2200 omdr! Kva har de andre brukt? Går det greitt å bruka volvo bakaksel? Korleis har de bygd mellomaksel? Blir det brukt mellomaksel med opplagring på midten eller ein heil aksel mellom gir og bakaksel? Passar bunnpanna nokolunde over traversen? Kor mykje effekt og vridmoment køyrer de andre på? Siter Its better to be dead and cool, than alive and uncool. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Søk litt rundt her. Finnes masse info om det. Har min egne lille bibel heime som jeg har sagt lenge at jeg skal legge ut men ikke kommet så langt hehe Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 http://www.jagsthatrun.com er vel kanskje fint lesestoff på sengen, for dere v8frelste? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Kjøp av en kar som heter helge haraldsø. Dyrt, men bra. Får en optimal plasering av motoren med disse festene. Jeg kjøpte av han, men det er 7 år siden nå, så det er mulig han er out of bisniss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Kva slags girkasse anbefaler de å bruka, eg har tenkt å bruka TH350 automat og converter med stallspeed på 2200 omdr! TH350 er greit det, det er det enkleste og billigste, men Man bør ha 3.15 utveksling for ikke å få helt tullete turtall i 90-100... 2200 stallspeed er ikke så veldig ille. Kva har de andre brukt? Jeg bruker TH350 Lockup, da får jeg på en måte et "ekstra gir". Går det greitt å bruka volvo bakaksel? Ja. Korleis har de bygd mellomaksel? Blir det brukt mellomaksel med opplagring på midten eller ein heil aksel mellom gir og bakaksel? Hel mellomaksel, den delte tåler ikke momentet. Det største Volvo-krysset er det samme som det minste Chevy-krysset. UNI-cardan kan hjelpe med tilpassning av lengde. Passar bunnpanna nokolunde over traversen? Ja. Kor mykje effekt og vridmoment køyrer de andre på? Knapt 220 hk og 280 nm, litt usikker på momentet... :D:D:D:D INGEN her som har for mye hk/mn i vogna si vet du... :P Eventuellt 350 hk og 5-600 nm Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Jeg kjører iallefall med en T5-r kasse. Det er 5 trins manuell. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg