Gå til innhold

Chevy 305 mods

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

Hva kan gjøres med en 305? Fins det stroker kit? Hvor mye kan pumpes ut? Hva koster det? Er det verdt det? Eller bør jeg skaffe en 350? Hva koster det?

 

350 stroket til 383 har jeg hørt er en grei løsning, som kan lett pumpe ut over 400 hester.. Noen lure ideer?

 

Glem 305 og høy effekt kjøp 350.

 

Jeg hadde heller kjøpt 406 eller 408 kit fra US dvs jeg hadde kjøpt 346 hehe

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe det jeg tror ERA mener er at han hadde heller kjøpt en LS1 (346cuin hvis jeg ikke sykler på pløksla),noe han faktisk har gjort...

 

305 er ikke verdt å trimme no på. Bedre/billigere å kjøpe en ferdig bygd motor.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

dvs jeg hadde kjøpt 346 hehe

 

Era

 

Hehe....:D

 

Helt enig, bruk 305en som dregg eller noe...vinstativ kanskje!... sats på en 350 eller ihvertfall en 327!

 

305 har mye mindre borring enn 327 og 350, grom motor = stor borring!

 

Du kunne jo gjort det ordentelig og kjøpt en av de nye 454 SB motorene...og si det er en litt freska opp 283....hehe:D

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan gjøres med en 305?

Temmelig mye om man har lyst, selvom de aller fleste gjerne tar steget til en 350 før de begynner å legge penger i gå-fort-deler.

 

Willie's IROC 305 er et eksempel på hvor langt man kan strekke seg.

Han har ikke stroket sin enda, men det finnes kit for det også. Bl.a 335 kit.

 

Selv har jeg montert World Products topper, Comp kam, rullevipper, SLP runners, regulerbar bensintrykksregulator, headers, cat-back, high-flow katalysator, K&N etc. - og skal nå ha tett i underkant av 300hk.

Jepp, hadde nok gjerne vært noe mer med en 350 som utgangspunkt - men greit alikevel. Bilen går bra, og den er meget brukervennlig med hensyn på både forbruk og pålitelighet.

Er nettopp kommet hjem etter å ha brukt store deler av sommeren i nord-norge, og har lagt 4-5000 problemfrie kilometer på telleren. På langkjøringen nordover kjørte jeg på 0,88l/mil.

 

Så, alt i alt er jeg meget godt fornøyd med en lett trimmet 305 når jeg bruker bilen så mye som jeg gjør. Sier ikke at dette er det smarteste og beste, men at det passer meg veldig bra i allefall...

 

My $.02

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Bestem deg da mann ;) 346? Er det 305 stroket? 406\408 kit, er det fra 350?

 

Bare litt intern humor LS1 er 346 som det skrives under her.

 

Men serriøst finn deg en 350 LT1 eller LT4 passer rett oppi og kan gå fort med lette mods.

 

Nei 406 og 408 er bygget på 400 Smal Block blokka 406 er borra 400 mens 408+ er borra og bytta råder for bedre geometri råde/veiv gir heftig moment.

 

Disse kitta får man kjøpt ferig short blokk dvs alt i blokka ferdig borra etc bare og skru sammen eller kjøpe ferdig.

 

Kjøper du da Alu topper med får du min 400hk med bøtter av nm.

 

Så valga er mange og hullet i lommeboka stort etterpå.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår