Gå til innhold

Focal K3P VS Morel Elate 6" 3 way

Ranger emnet

oledeg

Anbefalte innlegg

Hei jeg prøver å finne ut hva jeg skal bruke i prosjekt forumet mitt jeg :)

Håper det er noen som har hørt begge disse settene, og kan basere svaret på hva de mener ?

Men jeg stiller ett krav til svarene. Ikke noe salgs rettet, siden jeg allerede har funnet ut hvem jeg skal handle av.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer enkelt og greit an på hvilken lydkarakter du liker.

K3P spiller krystallklart, naturlig, høyt og med en midbass som er bare nam-nam :D

Enkelte oppfatter denne naturlige og ekte lydkarakteren som noe skarp og plagsom, mens andre mener det er slik musikken skal gjengis.

Men for å si det sånn, er du på en rock/heavy konsert og ikke kjenner det skjærer litt i ørene, da er det noe galt...

Har ikke hørt akkurat Elate 3-veis, men en del andre sett.

Morel er kjent for å være mer tilbakelent og behagelig å høre på.

Det spiller ikke like høyt som K3P.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer enkelt og greit an på hvilken lydkarakter du liker.

K3P spiller krystallklart, naturlig, høyt og med en midbass som er bare nam-nam :D

Enkelte oppfatter denne naturlige og ekte lydkarakteren som noe skarp og plagsom, mens andre mener det er slik musikken skal gjengis.

Men for å si det sånn, er du på en rock/heavy konsert og ikke kjenner det skjærer litt i ørene, da er det noe galt...

Har ikke hørt akkurat Elate 3-veis, men en del andre sett.

Morel er kjent for å være mer tilbakelent og behagelig å høre på.

Det spiller ikke like høyt som K3P.

Mvh

Stian

er det snakk om høyt som i tone&oktav eller er det snakk om volum??

---------------------------------------------

Animis et felicibus armis

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian: Ikke for å være en vrang person, men du sier du ikke har hørt Elate 6-3. Hvordan kan du da si at det ikke spiller like høyt? Men du har meget rett i at Morel er meget behagelig å høre på.

Fordi jeg vet det :)

Høyt er jo relativt, men det er ikke i nærheten av det jeg er vant til i hvert fall.

Har hørt James sin bil, det blir vel noe det samme bare med et par ekstra midbasser...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner å bli en god stund siden du hørte bilen Stig ;) når har jeg mer effekt og det spiller faktisk ikke bare høyere men også renere... Så her må Focal bitte i gresset garantert... :fatality:

Spille høyt er vanskelig men å spille høyt og rent over tid er enda vanskeligere og her har Morel flere fordeler rent teknisk enn Focal kan skylte med :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ler meg skakk.. skal jeg måtte kjøpe 2 dyre frontsett for å bevise det da eller.. ja jøss.. betaler du da eller?

til trådstarter.. jeg anbefaller deg å få lytta til begge settene så avgjør du selv, når det gjelder morel og focal vil diskusjonen gå i all evighet..

focal eiere tror at focal er best og morel eiere tror at morel er best.. også er det egentlig seas.. det beviste jonny glatt i dag

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. opptil deg å bevisse Erik Andre:heyyou: , jeg kan bevise det jeg påstår faktisk...:fatality:

Nå har vel du et oppsett som er ganske MYE heftigere enn Elate 6-3 også da :D Flere midbasser, mellomtone som jeg regner med at spillere høyere grunnet størrelse og en diskant som koster en del mer ;)

Edit: Erik Andre: Kanskje du eller noen kan oppdatere oss hvordan det gikk på EMMA-finalen også? :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider